Fingern i jorda

Hey

Etter helgens lille tur på akuttmottaket på Drammen sykehus, var det veldig greit å få fremskyndet timen min på Rikshospitalet. Så i går dro Toivo og jeg inn.

Det er alltid betryggende å være der og de som jobber på GUCH poliklinikken er verdt sin vekt i gull. Etter EKG, blodprøver, ultralyd og gangtest med oksygenmetnings måling, ble vel konklusjonen at hjertets pumpefunksjon ikke er mye endret siden sist, men hjertesvikten er blitt litt værre. Oksygenrikt og oksygenfattig blod blander seg og det er det som er årsaken til at jeg blir så fort sliten og blå på neglene.

Jeg skal tilbake neste fredag og ta ny gangtest med oksygentilførsel. Blir spennende og se hva resultatet blir. Alt sammen handler om livskvalitet. Så nå må jeg stikke fingeren tilbake i jorda og se på mulige hjelpemidler. Så nå skal jeg søke om to ting. Det første er et blodtrykks måler. Det andre, og det vanskeligste å akseptere i en alder av 40 år, er en elektrisk rullestol. En som jeg kan bruke når jeg ønsker å være med på steder med lange distanser.

Snasen??

I dag var jeg på fotsone terapi. Etterpå dro jeg en tur innom Gulskogen for å se etter en litt høst inspirert akrylduk. Gikk innom MENY og handlet. 

Med to bæreposer, ble det en pustepause på vei til bilen. Sliter med å venne meg til at jeg må ta flere og flere pauser. 

Da jeg kom hjem lagde jeg morgendagens middag, fårikål. Det blir digg!

Merker at det er blitt høst nå som bladene på trærne endrer farge og man lager fårikål. Jeg liker høsten. God mat, vakker natur, tenne lys og kose seg.

Og det er akkurat det jeg skal nå. Kose meg. Driver med å binge-watcher “Younger” på TV2 Sumo. Er helt hekta! Vi snakkes 

– Katie 

#medfødthjertfeil #hjertefeil #hjertesvikt #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #sande #panikkangst #younger #tv2sumo #bingewatch #vmh #guch #medisiner #middag #fårikål

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg