Bake terapi og lek

Hey

I dag har jeg vært hjemme hele dagen. Ingen legetime, ingen terapi, behandling eller avtale. Ikke avgårde på besøk eller besøk her hjemme. Hele dagen iført fleecebukse og singlet. 

Jeg har jo et langt arr nedover brystet og de siste par årene må jeg plastre der bh’n går over arret. Har hatt et så vondt sår og det er jo ikke så heldig. Så i dag har jeg gått uten både plaster og bh. Er litt deilig av og til….Hehe!!

Hjemme alene i dag fant jeg ut at jeg skulle ty til baketerapi og bake hveteboller.  Det er lenge siden jeg har bakt det og det er jo så godt.

En god deig er det jo terapi i å kna. Men ikke for mye for da blir bollene litt harde. Man får ro til å tenke over hvordan man har det, veien videre og stillhet. Det er mange skremmende bekymringer i hodet mitt for tiden, men det er nå jeg lever og da må jeg jo gjøre så godt jeg kan med å utnytte de dagene jeg får. Ingen av oss vet jo hva morgendagen bringer.

Etter at de er ferdig etterhevet og penslet forsktig med egg, er det inn ovnen. Og etter noen minutter med sakte økende deilig lukt av bakst er de ferdig. Så får de kjøle seg litt, men må jo smake en.

Jeg baker ikke så ofte lenger. Nesten aldri.  Jeg gjorde det mye mer før, både boller og kaker, men energinivået har ikke vært bra nok til å holde på med det.

Og når formen er som den er og jeg er hele dagen alene med Arne og Otto, må man være kreativ. Takket være hagen, kan jeg leke med de ved å kaste. Otto henter og kommer tilbake, men Arne er mer ego når han først får tak i leken.

Håper dere alle har en super tirsdag.

– Katie 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg