Prinsesse “vil-ikke”

Hey

I dag var det familietid med gjengen i Oslo. Vi hentet Solveig hos ei venninne og tante Bjørg før vi kjørte ned til Hanne i Pilestredet Park. Der var mamma, pappa, bror med svigerinnen min og de to søteste, Sebastian og Emilie. Så full fart kan du si. Vafler, boller, mat og mye latter. Utrolig godt og ha familien min i nærheten.

På vei hjem dro vi innom Rikshospitalet og besøkte ei venninne. Jeg har tilbragt mange dager og uker på sykehus og vet både hvor ufattelig kjedelig det er å være bundet fast til sengen og hvor tregt den JÆVLA klokken på veggen går. Som jeg skrev i et tidligere innlegg, så er det forsket på at vi mennesker bruker 1/3 av livene våres på å vente……på noe. Jeg alene må jo være oppi mere enn det.

Vel hjemme, ble det en cowboy strekk på sofaen før Toivo og jeg lagde noe middag. Det ble kanskje den siste grillingen på en stund og det var veldig godt.

Søndag kveld betyr “Hjertebarna” på TV2. Dette er jo en dokumentar om barn som blir født i Norge med medfødt hjertefeil. Jeg er jo ikke lenger et barn, men jeg kan kjenne igjen følelser, tanker, spørsmål og undringer som disse barna har. For jeg hadde de selv som barn. Naturligvis lever jeg meg nok mer i dette programmet mer enn noe annet jeg ser på…… 

Jeg vet jo ikke hva veien videre vil være for meg, men mest sannsynlig blir det en hjertetransplantasjon. Og med 11 hjerte operasjoner i bagasjen, kjenner jeg at jeg blir prinsesse “vil-ikke”. Jeg vil ikke ha denne sykdommen, jeg vil ikke ta alle medisinene, jeg vil ikke være så sliten, jeg vil ikke ha flere operasjoner og jeg vil ikke ha mer…..av noe. Noen ganger spørr folk meg om hvordan det er å ha medfødt hjertefeil. Jeg har jo aldri vært fri for det, så vet egentlig ikke hva svaret skal være på spørsmålet. Episoden i kveld var nok litt i tøffeste laget å se, men jeg er glad jeg ser det.

Nå er det frem med kveldsmedisinen og sengen. Prinsessa er sliten!!!

– Katie 

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #hjertesvikt 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg