Sette ord på det som er tøft

Hey

I dag kom sommeren på visitt igjen. Dro innom Kamilla på Åssiden og satt ute på terrassen. Gradestokken må jo ha nærmet seg 20° og solen varmen godt på ansiktet. Tror nesten jeg fikk litt farge i dag.

🌞😎🌞😎🌞😎🌞

Da var dagen kommet for timen hos psykologen. Har gått til han flere ganger før gjennom vanskelige perioder i livet, så det var godt å sette seg ned hos han.

Han kjenner meg og det er lett å sette ord på frykten, angsten og dødsangsten som til tider blir altoppslukende. Jeg er ikke, og har aldri vært, på jakt etter sympati. Ikke noe “stakkars deg”. Men mest av alt ønsker jeg en form for forståelse. Selv om den egentlig er umulig å få. Ser du meg på butikken, på gaten eller på kafé ville du ikke sett at jeg var syk. Noen ganger når jeg sier i fra om at jeg er sliten, ikke har kapasitet eller orker, er det ikke lett for alle å se. Jeg vet at jeg ikke kan forvente full forståelse, for jeg forstår ikke alltid andres. Men noen ganger vil jeg bare at alt skal være ok.

Frykten min går på at kroppen min, eller hjertet mitt, ikke skal holde seg til mai 2020. Da er det 5 år siden jeg ble kreftfri og karantene for en mulig hjertetransplantasjon kan bli virkelig. At fryktet kommer oftere og oftere nå er ikke så rart når alle prøver viser at hjertesvikten blir forverret.

De ringte fra NAV i dag for å si at søknaden min om elektrisk rullestol ligger øverst i bunken. Og at det haster.

Så nå nyter jeg høstfargene her i vakre Sande i Vestfold. Jeg liker høsten. 

Ha en super kveld.

– Katie 

#medfødthjertfeil #hjertefeil #hjertesvikt #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #dødsangst 

3 kommentarer
    1. For et utrolig tøft, men samtidig fint innlegg! Er så fint at flere deler sine kamper i hverdagen.
      Med ønske om en god kveld videre, og lykke til med alt på din front <3

    2. No words to describe your daily battles , particularly when others cannot understand. Those of us who know and love you watch your struggles in awe. Your determination to live the life you have to the best of your ability is wonderful. God bless you. Love Mum.XXX

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg