Livskvalitet på hjul

Hey

En deilig dag hjemme i Sande uten noen planer. Tror jeg rett og slett har vært litt for ivrig den siste tiden med å si ja til mye i tillegg til allerede planlagte avtaler. Men jeg gjør det jo fordi jeg vil og sliter til tider med å stoppe meg selv.

På mandag sov jeg hos Hanne og jentene så jeg kunne kjøre jentene til Gardermoen tirsdag morgen. De har høstferie og dro hjem til Paris.

Før helgen, mens jeg var på fotsone terapi, fikk jeg telefon fra ergoterapeuten i Sande kommune. Vetaket om den sammenleggbare elektriske rullestolen er blitt godkjent, så når den er klar for levering, skal ergoterapeuten komme og hjelpe meg med hvordan jeg skal håndtere den. Jeg tror den vil gi meg økt livskvalitet med tanke på at jeg vil kunne gå turer med Arne og Otto, orke å dra på kjøpesenter, byturer etc. Når går jeg 20-25 meter og jeg må stoppe. 

Jeg har tenkt mye på hvordan det blir, i en alder av bare 40 år, å sette meg i en elektrisk rullestol. Men det er en forferdelig og til tider utrolig flau følelse å være ute med familie og venner, og enda værre folk jeg akkurat har møtt, og føle at jeg må late som jeg skal poengtere noe jeg har sett på en bygning ,en parkert bil eller hva enn jeg kan komme på, bare så jeg kan stoppe og flytte lungene med luft, tømme beina for melkesyre og roe hjerterytmen.

Men for bedre livskvalitet, mer sosialliv, mer ork, så skal jeg vel takle dette også. Tur på hjertesvikt poliklinikken på Drammen sykehus i morgen. Sjekke blodtrykk, ta blodprøver og ha en samtale med svikt sykepleieren. 

Ha en strålende kveld folkens.

– Katie 

 

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #shoutout #livskvalitet

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg