Tung dag

Hey

I dag er det 18.oktober og det som ville vært 43 års dagen til en venn fra ungdomstiden. Jeg tenker ofte på han og på hvordan livet hans hadde utartet seg om han fikk beholde det.

Jeg kjenner godt på frykten for å dø i transplantasjonskøen. Blir det meg? Det er ikke alle dagerman klarer å være så utrolig tøff og sterk, morsom og ha smil om munnen.

Våknet til sol enda et jordbær på vei. Jeg merker at høsten sakte begynner å skli over i vinter og det er nesten litt stas at det dukker opp jordbær.

Klokken 13.00 hadde jeg time hos hjertesvikt sykepleieren på Drammen sykehus. Fikk tatt blodprøver og sjekket blodtrykk, men det var mest samtale om hvordan hverdagen fungerer, eller ikke fungerer for tilfellet oftere og oftere.

Sykepleieren ringte opp til LHL sykehuset på Gardermoen og snakket med rehabiliterings avdelingen angående et opphold der. Neste gang det skal være opphold på oss voksne med medfødt hjertefeil er i februar. Selv om helsen er dårligere, mente de allikevel at jeg kunne fått noe ut av det. 

Vel hjemme var jeg urolig i kroppen og veldig sliten, så det ble to “smilefjes” tabletter og sofaen. Nå skal jeg bare slappe av. Blir godt å få Toivo hjem fra jobb snart.

– Katie 

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #stress #drammensykehus #hjertesvikt #lhl #sidetforåblidet

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg