Sliten og litt maktesløs

Hey

Søndag kveld og kroppen begynner å komme seg etter en kos helg i Oslo med familien. Jeg merker at formen ikke er tipp topp og jeg føler meg ganske maktesløs. På hjertesvikt poliklinikken her om dagen viste det seg at jeg har gått opp en del kilo på kort tid, som definitivt kan være et symptom på økt hjertesvikt. At jeg alltid er blå og fryser hjelper jo ikke, spesielt på psyken. Jeg har bestemt for å foreslå for legene på Rikshospitalet at jeg øker vanndrivende. Jeg er nokså sikker på at kiloene kommer av væske. Jeg har ikke endret matvanene mine, men det er noe som ikke som stemmer. Det er en ekkel følelse når man kjenner den. I en alder av 40 år, kjenner jeg kroppen min ganske godt.

Vi var en tur på Huseby skoles loppemarked i går. Jeg orker jo ikke gå rundt, så jeg satt ute med pappa i skolegården, mens Hanne gikk på jakt. Det er noe hun er super god på. Vi ble ikke lenge før vi dro til mamma og pappa for å spise middag. Etterpå kjørte vi til Pilestreset park hvor jeg sov hos Hanne til i dag.

Våknet i dag med hodepine, en liten feber og var generelt slapp i kroppen. Etter noen timer under pledd på sofaen til Hanne dro jeg via mamma og pappa igjen hvor jeg møtte min bror og lille Emilie, som nå har begynt å gå. Super stas!!

Planene i dag var å dra ned til Sandefjord hvor jeg skulle være med ungdommene i Foreningen for Hjertesyke Barns pizza og bowling. Bare være med som medlem av Voksne med Medfødt Hjertefeil. Men ettersom formen var dårlig, måtte jeg dessverre avlyse og komme meg hjem til Sande. Resten av dagen har vært rolig. Har faktisk skrevet noen julekort, men da jeg la det fra meg, merket jeg at et lite angstanfall. Ble svimmel og klarte ikke riste det av selv, så tok et par stesolid og kroppen er på nytt rolig.

Straks er andre del av farmen ferdig og da skal jeg bikke i seng.

Håper dere alle har hatt en smashing helg.

– Katie

2 kommentarer
    1. Eneste fordel med alderen er hvor godt man lærer seg å kjenne sin egen kropp, i alle fall vi som har hatt plager over tid. Og godt å se at du er i sving med å skrive julekort, har tenkt å begynne jeg også men får jo pes fra alle kanter nesten, når jeg engasjerer meg i noe som har med jul å gjøre, det er for tidlig sier folk. PFFFHT! Aldri for tidlig.
      Ha en fin mandag 🙂

    2. Hei Veronica Rona, tusen takk for koselig svar. Ja, det er kanskje litt tidlig, men så hører man også hvert eneste år hvordan jula kom så brått på. Tenker at aly som er gjort er gjort. Behøver ikke sende ut enda heller. Jeg må spre arbeidsmengden og utgiftene. Sånn er det bare. Ha en super uke. Katie

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg