Roller i livet

Hey

I dag har jeg tenkt en del på roller vi tar på oss i livet. Vi gjør det jo alle sammen. I visse situasjoner kreves det at man tar på forskjellige roller. Jeg ser på meg selv og hva slags roller jeg har i livet. Jeg syns noen ganger det kan være utrolig vanskelig å kombinere noen av de. De vanligste rollene i livet er jo mamma, kone, kollega, venn og elsker. Jeg har jo alle disse rollene, men å kombinere noen av disse rollene med rollen som pasient, som jeg også lever med er den vanskeligste rollen. Men jeg forsøker så godt jeg kan, men noen ganger mister jeg litt mot og føler at jeg ikke strekker til. Noen av rollene mine er det vanskeligere å svelge at jeg ikke strekker til i.

I dag har jeg tatt på meg rollen, datter. Etter mamma ble operert forrige mandag, var det godt å komme hit og kunne helpe til litt. Pappa gjør jo alt bra for henne, men de er jo begge slitne. I 40 år har mamma og pappa passet på meg, vært med på sykehus, jobbet med statlige instanser, vært med til leger og tilbargt usannsynlige timer på sykehus med meg. Derfor er det godt å kunne hjelpe litt til nå. Selv om det bare er å henge opp klesvask, lage kopper med te, mat, hente medisiner eller andre småting. Når det hjelper mamma og letter for pappa, så er det bra! Kos med Elle-pus!

I går var jeg ute med rullestolen en tur. Toivo og jeg tok en tur med Arne og Otto. Jeg gråt litt ett øyeblikk da jeg kom rullende i nabogaten og jeg fikk flere medlidende blikk fra de som kjørte forbi. Men jeg føler ikke at det er noe annet alternativ nå. Og så må jeg prøve å fokusere på at dette er midlertidig. Selv om veien foran oss er full av vanskelige tider, blir det bra til slutt. En dag!

I dag er det 19 november og det er helt utrolig hvor fort tiden går mot Jul nå. Jeg var innom IKEA på veien hit i dag og der var jo julen definitivt kommet. Det var så mange folk der, så jeg gikk målrettet og effektivt og hentet hodeputene jeg skulle kjøpe til mamma, rev med meg to pakker med batterier og kom meg ut. Julegaver har jeg ikke begynt tenke på en gang. Det eneste jeg har tatt meg tid til er å bestille et par kjoler på nettet.

  

Syns de er så fine. Heller mot den til venstre, tror den dekker best de omrdene jeg vil den skal dekke. Samtidig hadde jeg kanskje kjent meg hakket mer sexy i den til høyre. Jeg bare håper de kommer til helgen. Da skal vi på rakfisk lag. Aldri spist rakfisk før, så er spent. Gleder meg til selskapet og møte nye mennesker. Kjenne litt på et sosialliv. Blir ikke så mye sosialliv på meg om dagen.

Nå er det sløvings på sofaen til mamma og pappa før natten. Håper dere får en god natt. 

Og husk : http://www.organdonasjon.no

– Katie

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg