Akvarell & dose 3

Hei

De siste dagene har jeg ikke vært så mye ute og fartet. Har brukt mye tid i andre etasje her hjemme hvor jeg har mitt mini atelié. I går ble jeg ferdig med bilde av The George pub i London. Det er en veldig gammel pub, bygget i Tudor stil og tilhører den gruppe puber i London som kalles “Grand old ladies”. Jeg ble ganske så fornøyd med den selv.

Før jeg avsluttet gårsdagen la jeg ned bakrunnen på et annet bilde. Til forandring male jeg noe annet enn hus og bygninger. Jeg ville male noe som minnet meg om Tromsø. Minnet om hvor vakkert det er der oppe med farger, natur og nordlys. Å male noe som minnet meg om utsikten fra Stines stuevindu ble ganske naturlig ettersom det er så vakkert. Jeg ble ferdig med bilde i dag.

Trømsøya sett fra Kvaløysletta en vinterkveld

Det er noe så utrolig magisk der oppe. Blir nok ikke det siste jeg maler fra nord Norge.

Etter en del samtale med ei venninne i Oslo, som også er på imundempende medisiner, og at det har kommet frem at helse myndighetene nå tilby en tredje covid vaksine dose til oss, bestemte jeg meg for å ta kontakt med Covid telefonen her i Holmestrand i dag tidlig. Tre kvarter etter samtalen, altså klokken 11 i dag, satt jeg kar i stolen for å få mitt tredje stikk.

De to første dosene jeg fikk var Phizer vaksinen, men i dag fikk jeg Moderna. Jeg kan kun ta en av de ettersom de ikke er laget på levende virus. Ble sittende 20 min før jeg trasket ned til bilen.

Tittet innom den nye Kid butikken, men er ikke i humør til det nå. Skulle fort inn på Spar i Holmestrand, men kom over en veldig fin hobby og kunst butikk, Bista’s. Kom i god prat med eieren og jeg fikk kjøpt et par småting som jeg trengte. Neste uke skal hun begynne å ta inn pigmenter fra Kremer Pigments i Nederland, så det blir spennende.

Litt kunst artikler må man ha. Bista’s i Holmestrand

Skal jeg være helt ærlig, så syns jeg ofte sånne små, private butikker på småsteder kan være nesten bedre enn de store kjedene.

Nå skal jeg bikker i seng. Jeg er sliten og vaksinen gjør seg godt bemerket i venstre armen og i hodet. Men vi hörs og god helg

– Katie

For litt mer informasjon om bildene mine kan du godt sjekke meg på Instagram under katiegreetart.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg