Frø såing og depresjonsmestring

Hey

Ok, så denne blogg skrivingen blir veldig sporadisk, men tenkte jeg skulle slenge inn et lite innlegg. Nå er mars hvert øyeblikk ferdig og det hadde vært deilig med litt vårstemning, men den lar vente på seg. Med minusgrader og nysnø blir det vel en liten stund til før vi kjenner på vår været. Hadde tenkt å bytte på header bilde i bloggen, til noe mer vårlig motiv, men kan jo like godt vente.

Jeg bestemte meg for cirka tre uker siden av jeg skulle så de første frøene for i år. Tomatplante er en gjenganger, så valgte de og gressløk. Det virket som om våren ikke var så langt unna, men det var før den siste bølgen av vinter var annonsert på værmeldingen. Jeg kjøpte bare et mini drivhus i plastikk med lokk til å ha i vinduskarmen. Og nå kan jeg måelde om at stiklingene er kommet. Har kjøpt inn potter til å plante de om, men må nok fortsatt ha de i vinduskarmen.

Tomat og gressløk på vei i vinduskarmen

Siden siste innlegg har jeg vært på flere kurs kvelder med Holmestrand kommune sitt Kurs i depresjonsmestring. Må innrømme at da jeg begynte på kurset i januar, var jeg veldig usikker på om dette var for meg. Men jeg må si at jeg har lært meg noen verktøy jeg kan bruke i hverdagen når det kommer til hvordan jeg ser på meg selv, andre rundt meg og livet generelt. Vi har en kurs kveld igjen, 17 april, og da skal jeg ha med en kake. Det har vært godt å ha et sted å være noen kvelder. Videre skal kommunen hjelpe meg med psykisk helsevern gjennom en til en konsultasjon med psykolog. Det tror jeg blir veldig bra og nødvendig.

Siden sist har jeg også blitt ferdig med de siste illustrasjonene til barneboken jeg har jobben med i 2 ½ år nå. Blir veldig spennende å se boken når den kommer ut senere i år.

Åfjellbanden

Jeg har også malt rn del akvarell og øvd meg på hunder med svart pels. Utrolig krevende, vanskelig og gøy.

Nå bikker jeg I seng. Håper alle får en super helg!!

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg