Hvor er du pusten min

Hey

Sitter i sofaen og kjenner at pusten min er tung. I går tok jeg meg en cowboy strekk på sofaen, som så mange ganger før, men da jeg våknet var det nesten så jeg hadde en rar smak i munnen som smittet over på pust og alt jeg spiste og drakk. Da jeg våknet i dag var det fortsatt sånn og det er det enda. Jeg skjønner ikke helt hva det er og nå på kvelden er angsten aldri langt unna.

Jeg må jobbe med hjernen for å prøve å skille mellom angst og hjertet. Om det er sånn i morgen tar jeg en telefon til sviktsykepleieren på Drammen sykehus eller GUCH jentene på Rikshospitalet. Hadde en liten feber her om dagen og hvis jeg brygger på noe må jeg finne det ut. Orker ikke ha det som nå.

I dag har jeg bare vært hjemme. Toivo og svigerfar dro avgårde så det var like greit å fylle dagen med et nytt bakeslag. Så i dag ble det krumkaker. Må jo ha det. Er ikke veldig opptatt av å ha 7 slag og kommer jeg nok aldri til å ha. Så jeg velger de jeg liker best, berlinerkranser, pepperkaker og krumkaker.

Det har vært mye i det siste og i dag, den 18.des, er en vanskelig dag. På den ene siden er det bursdag til min nydelige niese, Solveig. I dag er hun 15 år.

Men det er i dag også 3 år siden vi måtte ta det forferdelige valget av å avlive Mack. Min første hund, som jeg fikk da jeg var på en av de sykeste periodene i livet med hjertesvikten. Med hjemmesykepleiere, sprøyter, oksygenmaskin og alt av medisinsk utstyr viket han ALDRI fra meg. Han kom inn i mitt liv da jeg trengte han som mest. Jeg hadde ganske nylig fått beskjed om at biologiske barn var mulig. En tung og vanskelig beskjed å få. Han ble på sin egne måte min lille baby. Savner deg Mack ♥️

Nå sitter jeg her og ser på “Edels jul” og prøver virkelig å ikke stresse meg opp…. hvis dette jeg føler nå i kveld ikke gir seg, må jeg nesten ta noe beroligende. Legger ikke skjul på at jeg noen ganger må ty til det. Håper du har det bra!!

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg