La det bli lys……og sol….og sommer

Halla

Våknet tidlig i dag og tuslet ut på badet. Det var stille og rolig og det var akkurat begynt å bli lyst ute. Kan noen ganger stå opp til det tidspunktet. Liker å vekke Otto, slippe han inn igjen for så å kos oss på sofaen med “God morgen Norge” i fred og ro. I hvert fall når vi har besøk for da er det da jeg kjenner ro. Men i dag var det litt for fristende å bare krype inn under dyna og legge seg inntil Toivo…..bare 10 minutter før jeg slipper ut Otto.

Klokken var blitt rundt 11 da Toivo stakk hodet inn på soverommet og sa stille; “Katie, nå tror jeg du skal stå opp og ta medisiner og frokost. Klokken er 11”. Første jeg tenkte var “shit” før jeg stablet meg ut av sengen. Det tok ikke mange sekundene før det gikk opp for meg at det kom til å bli en dag med mye smerter i ryggen.

Kom ut i stuen hvor Toivo hadde laget og satt frem frokost, drikke og lagt medisiner. Ettersom medisiner er noe av det absolutt kjedeligste jeg vet å ordne, var det så digg at han hadde tatt seg tid til det. Og som dere kan tenke dere, for en hjertetransplantert er det ikke snakk om 2 eller 3 tabletter, så det tar litt tid.

Jeg tok en paracet og fant ut at selv om ryggen og beina var vonde, hadde jeg godt med energi. Det kunne jeg ikke la gå til spille og det er jo ikke lurt å bare sitte eller ligge hele tiden. Så jeg fikk ryddet litt rundt nede, skulle til å sette på en klesvask, men akkurat da gikk Geir (svigerfar) for å ta seg en lur. Det er ikke så kult å skulle slappe av eller sove litt med en vaskemaskin som durer og går. Dessverre så gikk den i den berømmelige glemmeboken resten av dagen.

I dag fikk jeg sketchet videre på bildet av en pub i Worthing, West Sussex i England. Det er byen som mamma kommer fra og jeg har mange barndomsminner derfra. Byen, ikke puben altså. Puben heter The Cricketers og selv om det ikke er den vakreste puben og se på rent estetisk, så har jeg minner derfra også. Ettet bisettelsen til Nanny, min mormor,  var det der vi samlet også etterpå.

Worthing Pier, Nanny med lille Solveig i april 2004, meg i Greet Road i Lancing utenfor Worthing og med ved et skilt i Worthing som faktisk uttrykker noe jeg også mener ❤

Her om dagen fikk jeg de to siste lylenkene fra Wish i posten. Blitt litt hektet på Wish for det er så sykt mye artig der. Men, og det er et stort MEN, jeg kjøper bare de tingene som ligger ute gratis for da betaler jeg kun frakt. Bestilte noen lyslenker for et par måneder siden, men ville hs et par til. Jeg har vasket og fjernet etikettene på 3 vinflasker i forskjellige farger, to gjennomsiktige smirnoff ice flasker og en juice glassflaske. Puttet lyslenkene i flaskene og endene av lenkene er formet som vinkorker så det ser ganske kult ut. Hva syns du?

Hvis man ser for seg disse i utestuen en sen kveld tror jeg det kan bli veldig stemningsfullt.

Fant også frem lyslenken min til 17 mai. Har byttet batteri på de så jeg ikke trenger å stresse med det. Lurer på om jeg skal ha de som løper på bordet.

17 mai lyslenken min 🇧🇻

Nå er det kveld på bruket her i Sande. Men først må jeg nok klemme inn et par episoder av “Younger” så jeg blir ferdig å binge den.

– Katie

7 kommentarer
      1. Må innrømme at jeg har fått litt dilla på appen Wish. Masse små og noen store saker til en billig penge. Det mrste er fra Kina og kanskje ikke like god kvalitet, men for sånne småting som jeg kjøper så stresser jeg ikke. Så disse lysslyngene med kork og måtte ha de. Om man har litt tålmodighet kan man ofte finne varene gratis. Da betaler man kun frakt 😊

    1. Så koselig å lese dette innlegget:)
      Jeg bestiller også mye på Wish. Men takk for tipset. Jeg skal bestille slike lys I flasker.

    2. De flaskene med lys i var kjempefine😊
      Tror jeg må se om jeg finner sånne på Wish jeg også. Det var smart med “korker” på . Takk for tipset😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg