Mental helse til besvær

Hei igjen.

Hvordan går det med deg? Jeg er oppriktig opptatt av hvordan det går med deg. Det viser seg jo, ikke overraskende, at den felles mentale helsen “vår” sliter om dagen. Og jeg er jo definitivt ikke noe unntak. Denne pandemien tærer jo mere på meg enn jeg noen gang trodde. Jeg har alltid sett på meg selv som ekstremt sterk mentalt. Det må jeg jo være for å ha kommet meg gjennom alt jeg har opplevd. Men denne pandemien har virkelig satt min mentale helse på prøve.

Det er jo på ingen måte værre for meg enn andre, tvert i mot, men nå kjenner jeg pandemiens trykk og konsekvenser. For to år siden da jeg fylte 41 år, tilbragte jeg dagen i en tilnærmet komatøs tilstand på intensiv avdelingen på Rikshospitalet. De siste ukene før jeg skulle skrives ut i april i fjor, nesten ett helt år på sykehus, snakket Toivo og min familie med meg om hvor stas det skulle bli når jeg endelig skulle skrives ut. Og planen var å feire livet med en feiring på Theatercafeen i Oslo til min 42 års dag. Takket være covid gikk jeg jo rett fra sykehus til pandemi.

På tirsdag blir jeg 43 år. Planen var en bursdagskake i min søsters bakgård i Oslo, men ettersom det ikke åpnes opp i tiltakene der, blir det skrinlagt også.

Nå høres jeg ut som en skikkelig drittunge, men er det ikke lov å få syns litt synd på seg selv? Savner familien min masse. Som alle andre. Jeg er ekstremt heldig, men noen få ganger…..blir det litt mye.

Det som roer meg mest er Otto 💙

Otto 💙

Vi snakkes, må sove

– Katie

#covid19 #mentalhelse

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg