Sol, sommer, ugress og Syrin-slang!!

Hola!

Nå kan vi vel alle konstatere at sommeren er kommet til oss på Østlandet. Jeg ser jo at flere steder i landet er heldige med været om dagen og det er jo vel fortjent. Marcus og Toivo kom seg opp og satt i gang med utestuen. Selv om taket var feil og vi må bestille nytt, som kommer til å ta et par uker, kan vi allikevel veggene gjøres ferdige. Da kan jo også møblene settes bort dit så vi kan bruke området. De har gitt seg for i dag og Marcus har dratt avgårde til en kompis.

Mens gutta holdt på ute begynte jeg med klesvask. En haug med skittentøy på badet i en kurv jeg bevisst har prøvd å overse den siste uken. Men i dag måtte jeg krype til korset og sette i gang. Ettersom Sommeren virkelig har kommet satt jeg ut tørkestativet. Innen jeg rakk å henge opp det siste plagget, hadde det første jeg hengte opp nesten tørket. Jeg tok meg en liten kjøretur og fikk øye på flere syrinbusker like ved kommundehuset i Sande. Jeg svingte inn på parkeringsplassen like ved og slang til meg noen grener med syrinblomstene på. Så her kan dere se “fangsten” min.

Mens klærne blafret i den føne vinden, tittet jeg rundt på skråningen/hagen min ven inngangsdøren. Da vi kjøpte huset var skråningen beplantet med lavendel, roser og andre vakre planter og blomster. Det var i hvert fall det visningsbildene fra en varmere årstid viste. Vi flyttet inn i november og ettersom formen har vært så dårlig de sisie årene, var jo ikke hagen hverken en prioritet eller mulighet den første sommeren. I fjor sommer bodde jeg på Rikshospitalet etter hjertetransplantasjonen og jeg kunne ikke se for meg at Toivo sto med nesa i beddet og luket.      Så i år, hvis helsen min og kroppen min tillot det skulle jeg ta meg av det. Men nå er skråningen bare full av døde kvister og et sammensurium av halvslappe planter og ugress uten at jeg vet hva som er hva!!

Dro en tur på butikken med Marcus før jeg måtte hjem til vaskemaskinen og mer klesvask.
Nå i kveld har vi kost oss med ferske reker som vi kjøpte i går og et krabbeskjell. Litt hvitvin så ble det ganske så perfekt.


Håper dere alle får en strålende Pinsehelg, så snakkes vi.

– Katie

http://www.organdonasjon.no

http://www.vmh.no

#vmh #guch #rikshospitalet #medfødthjertefeil #hjertetransplantasjon #kjærlighet #familieliv #covid-19 #mat #sande #norway #shoutout #sija #sidetforåblidet #organdonasjon #sjekkdeg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg