Kreft kontroll og Mack hos vererinær

Hey

De siste par dagene har jeg hatt en del smerter igjen. Ikke i arrene, men inni. Nesten som de smertene man får en gang i måneden når man er jente. Det er jo ironisk å tenke på at jeg ikke har hatt det besøket siden jeg bodde i Barcelona i 2002 og når jeg nå ikke har noe livmor lenger, ja da får jeg det…..hm…..
Da jeg skulle legge meg i går var jeg rett og slett nødt for å ta en smertestillende av det sterke slaget for å få sove. Heldigvis fungerte det og jeg sov natten igjennom. Da jeg var på apoteket tidligere i dag for å hente noe hjertemedisiner fortalte farmasøyten meg at disse smertene er jo helt normale. Det er jo blitt et tomrom inni der og det tar tid før ting roer seg. Det er jo derfor man får beskjed om å ta det med ro i seks uker. Men jeg har aldri vært noe flink til å ta det med ro etter operasjoner. Innser nå at jeg må ta meg sammen på det området. Det er bare det at det er så ufattelig kjedelig.

I går kom brevet fra Radiumhospitalet om kontrolltime på avdelingen for gynekologisk kreft. Skremmende ord det der. Skal dit neste mandag og må jo si jeg gruer meg litt. Da jeg snakket med kirurgen etter operasjonen sa han at det lignet veldig på kreft i livmoren, men at han hadde fått ut alt. Men som han også sa var “man vet aldri om en liten jævel celle har vandret avgårde”. Virker som om jeg har vært tidlig ute så skal bli godt å få informasjon nå. Må jo fortsette på kontroller de neste fem årene. Det er jo bare positivt.

På tirsdag hadde jeg time hos veterinæren med Mack. I fjor da vi var på årlig kontroll med vaksinering fikk jeg vite at han hadde en bilyd på hjertet. Jeg tok jo ingen sjanser og fikk time hos hjertespesialist på Veterinærhøyskolen i Oslo. Der gjorde de en ultralyd av hjertet og røntgen. Da ble det funnet at han hadde noe små greier. Trang hjerteklaff og trang åre mellom hjerte og lunger. På grunn av dette fikk jeg veterinæren til å lytte ekstra. Hun fortalte meg at hvis jeg ikke hadde sagt noe hadde hun ikke nødvendigvis hørt noe så da slappet jeg litt av. Han var helt fin og akkurat som han skal være……Phuuuuu

I dag blir det grillings her hjemme med mamma, pappa og tante Bjørg som kommer fra Oslo. Det blir koselig. 
Men før det skal jeg slappe av litt. Skal jo liksom ta det med ro……

– Katie

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg