Himmelspredt

I går startet jeg dagen tidlig i hundeparken med gullet mitt Arne. Vi kom dit cirka 09:30 og hadde ikke store trua på at det kom til å være noen andre der, men det var det. Veldig koselig og Arne fikk rast fra seg ordentlig. 

    
Etter lek og morro kjørte Arne og jeg innom Linnea-mora mi og Kamilla. Alltid godt humør av denne stjerna. Tanta Kekes troll. Det er nå helt sikkert.

Så bar det hjem før jeg satte snuten mot Oslo igjen.

I går var det på tide med nye blodprøver på Aker igjen. Det sto på rekvisisjonen at det skulle tas ca 6 mai, men fant ut at jeg kunne ta det i går ettersom jeg jobber hele helgen. Det blir for sent på andre siden av helgen for 11 mai har jeg ny konsultasjons time der. Heldigvis holdt blodåren denne gangen også. Nye to uker før jeg må ta nye.

    
  
Det er ganske utrolig hvordan noen bioingeniører som tar disse prøvene, og sykepleiere som setter venefloner på sykehus, virkelig ikke kan høre når man kommer med info. Jeg har jo hatt latterlig mange stikk i mitt liv så jeg har bygget meg opp erfaring i hvor det fungerer, hvilke årer som gir blod etc. Jeg har en knallfin blodåre på høyre arm, rett ved albuen. Det gir blod ved ni av ti stikk. Men det er mange som allikevel vil prøve andre steder. Som om at de ønsker en utfordring. Mange hører, men det er slitsomt når de ikke gjør det. Heldigvis i dag hørte hun og traff på første forsøk. Ikke bare traff hun, men det holdt med det ene stikket. Strålende fornøyd. Glad og fornøyd dro jeg kjapt innom mamma og pappa på Skøyen før jeg kjørte ut på E18 mot Drammen. I tre tiden er det jo rushtid og mye trafikk. Jeg tenkte ikke over at det var Kristi Himmelfartsdag i dag så køen var hinsides. Godt å komme hjem.

I dag har vi bare hatt kos med Arne.

    

God natt mine kjære venner.
Ha en strålende langhelg. Jobb på meg resten av helgen. 

– Katie

 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg