Fysio, hundeparken og grillings

Hey

I går har det gått i ett og nå som jeg er kommet hjem og klokken er halv ni på kvelden kjenner jeg hvor sliten jeg er. Det er noen ganger vanskelig å sette restriksjoner på seg selv. Noen ganger så vil man så gjerne og da overgår det fornuften. Selv om treningen er kjempeviktig er det like viktig med pauser og restitusjon. Det var jeg ikke vært så flink til i går.

Dagen startet med min første time hos fysioterapeuten. Hadde gledet meg til timen for da føler jeg at jeg kommer i gang. Sliter litt med måten jeg går på og og at legg musklene mine er veldig svake. Hadde en tendens tidligere til å gå litt “gakk-gakk”, men nå er det blitt mer av det. Samtidig som mitt fokus de siste ukene har jo vært å komme meg opp på beina og gå. Nå blir det trening på å gå riktig og bygge musklene videre.

  

Litt tidlig med treningsapparatene, men det er jo målet etter hvert. Litt tredemølle er jo greit, og så kanskje komme seg på sykkelen til å begynne med. Gleder meg til jeg kan gå uten å være litt engstelig for å falle over ende.
Da jeg var ferdig med fysio kom gutta og hentet meg. Mens de var en tur i banken, nøt jeg solen som endelig var kommet frem og en liten tur på Starbucks på Magasinet. 

  

      

Da gutta var ferdige kjørte vi hjem. Det var da at jeg burde tenkt, “nå Katie, nå skal du ta deg en velfortjent pause og en cowboy strekk på sofaen”. Men det gjorde jeg ikke. I stedet foreslo jeg at vi alle kunne ta med oss Otto og Arne i Drammen Hundepark. Jeg var jo masse i hundeparken før jeg ble syk og tror bare de har vært der ett par ganger mens jeg var på sykehus. Det var veldig kos å se de kose seg og herje litt med de andre hundene i parken.Satt for så vidt stille på en benk, men det er jo ikke akkurat det samme som å ta en ordentlig pause på sofaen.

  

Etter parken fikk jeg 20 minutter på sofaen før vi alle dro til noen venner i Sylling. Ble invitert på grillings så det var kjempe deilig. Er så heldig. De har også to amerikanske cockere, jenter, så gutta fikk kjørt seg. Deilig å avslutte dagen med god mat, hyggelig selskap og flott utsikt over Tyrifjorden. 

  

I dag blir det avslapping på høyt nivå før helgen sniker seg inn. Håper dere alle har en strålende fredag. God helg folkens 

– Katie

#vmh #hjerefeil #nyresvikt #dialyse #rikshospitalet #ous #kjærlighet #opptrening #trening #fysioterapi #fysio #organdonasjon #mestring #hjerte #guch #shoutout

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg