Magisk seter, legetime og hjelp til tankesortering

Hey

Da var det ny uke og denne starter med ganske så fint. Det er utrolig hvor mye det har å si å våkne til sol og blå himmel i stedet for grått og regn. Det har jo ikke vært den beste sommeren, selv om jeg har tilbragt mesteparten av den innendørs i en seng. I dag fikk vi kommet i gang med terrassen og det kommer til å bli så fint der ute. Vi manglet to fliser så de blir lagt ned i morgen og da kommer også de nye ute møblene og grillen. Handyman Toivo har vært superflink. 

  

I helgen reiste vi med hundene opp til Bådstjernlia som er seteren til et vennepar av oss, Kai Arne og Liesl. Dette ligger like ved Nesbyen. Vi var litt engstelig for å ta turen ettersom jeg ikke akkurat er 100 %. Det er ikke noe mobildekning der og et godt stykke til noe sykehus. Men vi tok turen og det er jeg så glad for. Det er den lekreste seteren, hytten jeg har sett i mitt liv. Seteren, da de kjøpte den, var opprinnelig fra 1742 så de har bygget rundt noe av den gamle delen. Alt var så gjennomført. De har også to amerikanske cockere, men to jenter, Alma og Vilje. Arne og Otto har hilst på de før noen ganger så de lekte og koste seg masse.

  

  

Gleder meg virkelig til vi kan dra tilbake til Bådstjernlia igjen og at jeg da er i bedre form. Kanskje jeg kan bli med på noe fjelltur også. Denne gangen hadde jeg ikke sjans og ble bare igjen og slappet av. Kai Arne og Toivo tok med seg alle fire hundene og gikk flere timer i fjellet i går og det hadde jo ikke vært aktuelt for meg.

I dag dro jeg ned til fastlegen for å måle INR og i dag var den litt lav, 2,1, men fortsatt innenfor der den skal være. Fortsetter på samme dosering. Kjørte ned til fastlegen selv. Fikk jo ikke noe restriksjoner på det å kjøre bil så da var det bare å gjøre det. Da jeg var ferdig hos fastlegen bestemte jeg meg for å dra ned på Starbucks på Magasinet. Tok frokosten min der. Alle sånne ting er med på å gjøre at jeg føler meg friskere og at det går i riktig retning. 

Alt jeg gjør av hverdagslige ting er trening for meg. I dag har jeg tømt oppvaskmaskinen, hjulpet Toivo ute på terrassen, satt på klesvask og når jeg ser på skritt telleren min nå står det 3179. Det er kanskje ikke så mye for den vanlige mannen i gaten, men for meg er det skikkelig bra. Og jeg er strålende fornøyd. I morgen er det ny time hos fysio – Tove. Det blir hardt, men veldig bra. Jeg har sendt en email til en psykolog jeg gikk til tidligere et par ganger. Jeg syns det kan være super smart. Da jeg lå alvorlig syk og med en fot i graven, var jo ikke jeg klar over hvor syk jeg faktisk var. Da hadde alle rundt meg det helt jævlig, uten at jeg så det eller skjønte det. Men nå som oppholdet mitt på sykehuset begynner å komme mer og mer på avstand, ser jeg at livene til venner og familie faller tilbake til den såkalte “vanlige hverdagen”. Mens for meg går det mer og mer opp for meg hvor utrolig syk jeg var. Jeg vil ikke fokusere på sykdom og elendighet, men å få snakke med noen som kan sette tanker og følelser litt i perspektiv tror jeg bare er sunt. Håper dere alle har det bra.

Dersom det er noen av dere fantastiske sykepleierne på Kardiologisk Sengepost og Kardiologisk Overvåking som leser dette, så tenker jeg med stor takknemlighet på dere alle sammen. Kommer innom i september når jeg er på Rikshospitalet for GUCH kontroll.

Stor klem til dere alle

– Katie

 

#vmh #hjerefeil #nyresvikt #dialyse #rikshospitalet #ous #kjærlighet #opptrening #trening #fysioterapi #fysio #organdonasjon #mestring #hjerte #guch #shoutout #psykolog #bådstjernlia #sommer #sol

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg