Heftig økt i dag og ny terrasse

Hey

I dag var det andre treningstime hos fysioterapeuten. Måtte gå frem og tilbake med litt rask gange, noe som ikke er så lett når balansen er helt feil. Må begynne å svinge litt med armene og huske at beina ikke skal gå i “gakk-gakk” stilen. Det har blitt verre på høyre fot etter denne sykdomsperioden. Så gikk vi ut i stein trappa i bygget. Jeg måtte gå opp en halv etasje uten å holde i gelenderet. Kunne jo selvfølgelig bruke de hvis jeg følte at jeg bikket over. Jeg måtte sette den ene foten på trinnet, bruke bare det benet til å løfte meg opp og strekke det helt ut før jeg fikk lov å sette den andre benet på trinnet. Fysj, det var tungt. Men var veldig stolt og glad da jeg hadde tatt et par sånne repetisjoner. Inne på trenings rommet måtte jeg ta noen balanse øvelser på en pute. Da fikk jeg holde i en ribbevegg. 10 x 3 løft opp på tærne. Det kjentes ut som beina mine var helt gele etterpå. Fikk melding av en venninne som tilfeldigvis var på møte Drammen i dag, så kjørte over til Bragernes Torg og traff henne på Starbucks. Innser nå at jeg kanskje har vært der litt i det siste. Men, hey, so what!!

Da jeg kom hjem hadde handyman Toivo jobbet på spreng og satt sammen det som var av de nye utemøblene og hentet den nye grillen. Det er blitt så utrolig fint der ute nå. Innbyr til mer kos enn bare å spise som det var før. Er så imponert over hva han får til. Mangler bare noen puter, pledd og lykter så blir det perfekt.

Nå er klokken 22:41 og jeg bikker nok snart i seng. I morgen har jeg utrolig nok ingen legetimer, ingen treningstimer eller noe. Så da skal jeg ha på en bandasje over arret i halsen og legge meg ute med Arne og Otto, noe kaldt å drikke og en god bok……og kanskje P4 🙂

Vi snakkes snart

– Katie

#vmh #hjerefeil #nyresvikt #dialyse #rikshospitalet #ous #kjærlighet #opptrening #trening #fysioterapi #fysio #organdonasjon #mestring #hjerte #guch #shoutout #interiør #utemøbler #sommer

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg