Beste helgen i sommer

Hey

Det er blitt tirsdag, men jeg vil fortelle om helgen min alikevel. Da jeg lå på Rikshospitalet helt immobil og ikke kunne gå, hadde jeg store problemer med å se for meg når livet ville nærme seg noen form for normalitet. Jeg visste jo at det ville komme tilbake til meg.

Da jeg så en reklame for billetter til Ole Ivars musikalen “En får værra som en er” på Nationalteateret bestemte jeg meg for å booke billetter som gave til verdens beste mann. Han har jo bursdag 20 september så det passet jo bra. Så mens jeg satt på sengekanten min på sykehuset bestilte jeg. Av praktiske årsaker visste han at vi skulle på Nationalteateret, men ante ikke hva. Han tenkte sikkert at han måtte se noe Ibsen. Han er ikke noe Ibsen person. Da han skjønte hva det var begynte han bare å le. Han ble kjempe glad. Satt litt på Lawo ved siden av teateret før det begynte. Det var kjempe høydare. Man sang med på de låtene man kunne (ikke så mange for min del), kun de mest kjente. Christian Skolmen og Henriette Steenstrup var kanon dyktige.

Planen vår var egentlig at vi skulle ut og spise etterpå, men jeg hadde så vondt i beina og vi var slitne (kanskje begynner å bli gamle), så vi dro hjem. Men det ble en suksess og at ikke vi gjør sånne ting oftere skjønner jeg ingenting av.

Lørdag våknet vi til det mest fantastiske sommerværet. Sol, blå himmel og ikke en sky å se. Klokken 12.00 møtte vi et par vi traff i Tønsberg ifjor. Da vi lå der med Princessen la de seg ved siden av og vi fikk kjempegod kjemi. Toivo traff på de da han skulle kjøpe ny grill til terrassen og da fortalte de at de hadde kjøpt helt lik Princess Riviera 406 som vi solgte i våres. De inviterte oss ut på tur så vi møtte de i Asker. Vi kjørte ut til Middagsbukta i Oslofjorden og koste oss masse. De badet, vi spiste deilig mat og mye koselig prat. Tiden fløy avgårde og vips varden syv på kvelden. Vi kjørte tilbake til båthavnen og så inviterte de oss opp til seg på grillpølser. Kjempe digg. Helt perfekt mat etter en helt perfekt dag. Jeg sa til de og min kjære

“TUSEN TAKK FOR AT DERE HAR GITT MEG EN SOMMERDAG”

Nå har hhøstværet kommet. Kan jo håpe på noen flere deilige dager. Jeg har tatt med meg mine såre, hovne og vonde ben til mamma og pappa på Skøyen. Her skal jeg sove til i morgen. 08.30 har jeg time på GUCH Poliklinikken på Rikshospitalet. Må få litt mer klarhet i hva som skjer med venstre hjertekammer og om det har noe betydning for beina. 

Ha en smashing kveld, så snakkes vi ☺

– Katie 

#hjertefeil #hjerte #mestring #vmh #nyresvikt #opptrening #angst #mentalhelse #trening #rehabilitering #rikshospitalet #ous #organdonasjon #oslo #oslolove #survival #overleve #shoutout #kjærlighet #love #oslofjorden #middagsbukta #sommer #nationalteateret #show #oleivars #utepils #prosecco #venner

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg