Tankefull Jul – God Romjuls tid

Hey

Først og fremst vil jeg ønske dere alle en riktig God Jul. Det er blitt 26.desember, ribben er for lengst spist opp og gavene er pakket opp. Jeg har hatt en veldig koselig jul sammen med familien. Selv om vi ikke hadde selve julefeiringen her hos oss i år, har det vært slitsomt. 
Det hele begynte vel med 18.desember. En dag jeg har gått og ventet på og gruet meg til. Det var ett års dagen til Mack sin død. Det er helt uforståelig at det er så lenge siden har ble borte. Jeg tente et lite lys for han og tenkte litt ekstra på han. To dager senere hadde jeg time hos psykologen min. Det var en stund siden jeg hadde vært hos han så det var godt. Jeg kom frem til at kanskje humøret mitt har vært litt så-som-så siden jeg har ventet på 18.desember. Jeg har tillatt meg å sørge mye over min hund og nå som ett års dagen har kommet og godt føler jeg utrolig nok at jeg kan komme meg litt videre. Han vil alltid være kjær og savnet kommer alltid til å være der, men nå kjenner jeg at jeg må komme meg litt videre. 

Jeg hadde en time hos fastlegen for å ta noen blodprøver og nå kan det utrolig nok se ut som jeg er i faresonen for å få Diabetes 2. Langtids blodsukkeret mitt var på 6.6 og nå på 6.4. Det jeg nå må tenke på er kosthold så jeg ikke utvikler det. Fikk noe lesestoff i form av brosjyrer. Fastlegen skal også søke meg inn på Feiringklinikken igjen i mai neste år for 4 ukers rehabilitering. Det har jeg vært på før og der er det også mer om kosthold. Og selv om jeg har vært der tidligere er det veldig godt med påfyll av informasjon og lære.

Jeg hadde også en time på Aker for et par uker siden for å ta nye blodprøver i forhold til stoffskiftet mitt. Jeg fikk tilbake svar på disse prøvene også i forrige uke og det viste seg at jeg hadde litt lavt stoffskifte nå, så Levaxin dosen min er nå økt. Ikke med mye, men litt. Nye prøver og konsultasjons time i februar neste år. Så får vi se hva de viser.

Den store julegaven vår i år, var gaven fra oss til oss selv.
En SUBARU XV

Så var det 24.desember – selve JULAFTEN. Endelig var den her. Vi feiret i Oslo med familie og det var veldig koselig. Vi hadde med ribba, og jeg må jo si, at min kjære var kjempeflink i år også. Langtidsstekte den fra kl.03:00 på natten og helt frem til vi dro innover. Vi spiste deilig mat, fikk besøk av julenissen og mange flotte pakker. Så heldige vi er. Jeg føler jo at denne julen har vært ekstra tankevekkende når det gjelder hvor heldig jeg er. Som Anne Grete Preus synger “Det snør……himmelens korrekturlakk over feilstavet sommer”. Og min sommer var definitivt feilstavet. Jeg tenker på hvordan verden ser ut i dag og tenker på hvor heldige vi er som bor i dette fantastiske landet. 

  

I dag, den 26.desember, har vi vært i familieselskap i Vikersund. Det var veldig koselig og nå er vi hjemme og slapper av.

Jeg håper dere alle har en deilig og rolig romjuls tid.

Stor juleklem

– Katie

 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg