Hjertesjekk på Rikshospitalet

Hey

I dag hadde jeg endelig fått timen min på Rikshospitalet. Etter at jeg følte meg litt rar i kroppen første nyttårsdag, samtidig som jeg følte at noe ikke var helt på stell, var det godt å få sjekket det ordentlig ut. Vi kjørte Marcus på skolen og så rett ut på E18 og inn mot Oslo. Det var ikke så ille med trafikk så kom en halv time tidlig. Heldigvis fikk vi komme rett inn. Det ble tatt ultralyd, EKG og vi hadde en liten samtale. Jeg måtte og gjennom en gangfelt. Da går jeg så raskt jeg kan i 6 minutter mens oksygenmetningen og pulsen føres opp flere ganger. 


Det er en tung øvelse, men jeg personlig liker den bedre enn sykkeltesten jeg ofte må ta. Etterpå var det røntgen og blodprøver. Jeg går som regel alltid opp på Kardiologisk Sengepost for å hilse. I dag var det flere av jentene som passet på meg i sommer som var der. Det var kjempe koselig å treffe de igjen. De betyr jo masse for meg.


Så bar det tilbake til Drammen. Jeg fikk klarsignal til å reise neste uke ned til jentene og Jérôme i Paris så det blir gøy. Hjertet mitt er jo ikke bra, tipp topp tommel opp, kall det hva du vil, men dette vet vi jo. At jeg må repareres en gang i fremtiden er uunngåelig og at det kanskje da blir en hjertetransplantasjon er heller ikke usannsynlig. En dag av gangen. Får ikke gjort så mye mer. Nå skal jeg leve så godt jeg kan og så lenge jeg kan med det jeg har. Så får vi ta det som kommer når det kommer. Nå er det jaggu blitt lørdag. Må sove….. mange tanker og det blir man sliten av. Natta ☺

– Katie 

#hjertefeil #hjerte #mestring #trening #opptrening #angs #vmh #guch #hjertesvikt #transplantasjon #hjertetransplantasjon #mentalhelse #lovelife #backtolife #depresjon #organdonasjon #shoutout #drammen #norway #oslo #oslolove #survival #rikshospitalet #kjærlighet #love #overleve #ous 

 

1 kommentar
    1. forstår deg og jeg er nå ved foten av 21 år siden jeg fikk ny nyre på den tia var riksen på Pilestredet. Håper det ordner seg for deg . Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg