Hverdagen kaller

Hey

Har ikke skrevet på en liten stund. Det har vært ganske hektisk i det siste. Fredag for snart to uker siden kom min søster, Hanne, på en ukes ferie hos oss med mannen sin, Jerome, og eldste datteren, Solveig. Yngstedatteren, Hedvig, bodde uken hos mamma og pappa i Oslo med en venninne hun hadde tatt med fra Frankrike. Vi gjorde masse artig, men jeg prøvde å legge inn litt pauser i all aktivitet. Kjenner at kroppen ikke er helt på topp så da må jeg være flink og legge litt bånd på meg selv. 
Jeg har alltid vært ganske flink til å styre meg selv gjennom hele oppveksten. Men nå, som da, er det veldig vanskelig noen ganger. Man har så veldig lyst til å være med på alt, orke alt og bidra på alt, men det funker ikke alltid sånn. Men det var virkelig en skikkelig super duper uke. Vi hadde en kjempefin, om noe kald, dag på Folkemuseet. Der var det veldig lenge siden jeg var sist.

  

Jeg har vært på mine fotsoneterapi timer og beina kommer seg. Jeg får ganske vondt hvis jeg bruker de mye. Det orker jeg ikke. Nå er hverdagen tilbake og selv om det er godt på mange måneder, så savner jeg jentene mine noe voldsomt. Jeg unner ingen å bo langt fra familie. Jentene vokser så fort og det er ikke noe gøy å se det på avstand. 

I går var jeg i Oslo på Aker Sykehus for å ta stoffskifte blodprøver. Skal tilbake i slutten av måneden for en konsultasjon. Blir spennende å høre hvordan det ligger an. Jeg har heldigvis ikke mistet så mye hår i det siste, men det jeg har er jo blitt ganske så tynt og stakkarslig. Tok en INR måling hos fastlegen før jeg kjørte innover til Oslo og den var på 2,0. Jeg skal jo ligge på 2,5 og jeg vet at INR målinger hos fastlegen ofte ligger noe høyere enn på sykehusmålingene. Så stakk innom Rikshospitalet etter Aker for å ta ny INR måling. Det er en fantastisk trygghet å ha så godt GUCH team så nærme som Rikshospitalet er. Følte meg litt som en nålepute i går, men det er kjempeviktig for meg å ha kontroll på det jeg kan.

Utpå ettermiddagen fikk jeg telefon om at min INR var på 1,7 så jeg måtte øke dosen min med marevanen. Jeg kjenner at da har jeg gjort mitt og det var riktig og få det dobbeltsjekket. Skal tilbake og måle hos fastlegen 6.mars så blir spennende og se om det gir utslag.

I helgen var det fantastisk vær. Sol, blå himmel og -5 grader. Og ettersom jeg ikke løper etter blå swixen og skiene tok jeg heller meg med Marcus og hundene og dro i hundeparken. Det var kjempemange der og Arne og Otto storkoste seg. Det var godt å se de løpe litt. 

Håper dere alle hadde en kjempefin Valentines Day. Her ble det middag og blomster hjemme. Stille og rolig og det var helt perfekt.

Nå er det natta i heimen. Ha en god natt så snakkes vi snart. 

– Katie

 

#vmh #guch #rikshospitalet #hverdagenkaller #norskfolkemuseet #oslo #drammen #norge #norway #organdonasjon #trening #fotsoneterapi #backtolife #overleve #hjertefeil #kjærlighet #love #valentinesday

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg