En bra dag med en kjip slutt

Og dagen som startet så bra. Deilig sol i ansiktet som “vekkerklokke” igjen. Deilig sløving i senga med min kjære. Aldri har jeg følt meg så trygg som jeg gjør når jeg er sammen med han. Han er helten min. Når man er sammen med en alvorlig, kronisk syk person, kreves det ganske mye av en. Han har vært til helvete og tilbake og fortjener all skryt. Aldri viket fra min side og alltid vært tilstede. Heia deg my love!

Vi spiste frokost sammen og kjørte til Nordby senteret for å kikke. Jeg kjøpte ingenting, men vi spiste lunch. Surret litt rundt før vi kjørte tilbake til Grebbestad. Det er utrolig deilig at hverdagen kan kobles bort og vi kan være kjærester. Vi kan tulle, tøyse og flørte. Senke skuldrene, noe vi alle trenger.

Det er virkelig vår ute nå og jeg skulle ønske jeg kunne sitte litt mer ute. Jeg kjørte bort til Tanumshede kjøpesenter og apoteket der for å kjøpe medisinsk teip til arrene mine. Spesielt det nye arret i halsen. Det har plaget meg litt siden jeg fikk det, men det trenger jo ikke bli mer plagsomt. Det andre er hjertemedisinen, Cordarone, som jeg går på. Den har som bivirkning at man kan bli lyssky og få skjolder i huden. Det er jo ikke så attraktivt. Men når solen først kommer ut på våren og trangen etter lys og D vitaminer dukker opp vil man jo ut. Tror kanskje jeg må ut og kjøpe meg en caps også. For å skygge ansiktet enda litt mer.

Nå er det kveld og etter en ny cowboy strekk på sofaen fikk jeg trykk i brystet. Jeg får det med jevne mellomrom. Har vært sjeldnere i det siste halvåret. Men det stresset meg og tankebanen fortsatte og spinne. Kjente en leddsmerte i venstre albue…….hm…hvorfor? Hva skjer nå? Skal det skje noe nytt med meg som er galt? Dette er jo ikke noe irrasjonell frykt. Jeg er livredd krokodiller, det er irrasjonelt for det er ikke sannsynlig at jeg møter en på gaten. Men at hjertet mitt skal begynne å slite er jo noe jeg vet vil skje en dag. Tankene og angsten i total fokus nå i kveld gjorde at jeg tok valium for å roe meg. Kjenner nå at kroppen er litt på lavgir, spiste middag nå og det var i et veldig bedagelig tempo.

Satser nå på en god natt søvn uten angst dritt (som jeg kaller det). Ha en strålende lørdag kveld.

Vi snakkes

– Katie

 

#organdonasjon #angst #depresjon #mestring #vmh #guch #trening #rehabilitering #hjertefeil #sverige #grebbestad #nordbysenteret #trening #lovelife #backtolife #shoutout #sjekkdeg #mentalhelse #valium #relax #hjertesvikt

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg