Åpen retur på Riksen

Hey

I et lite kort øyeblikk da jeg åpnet øynene tenkte jeg at alt var bra. Så hører jeg hjerteslagene dunke kraftig og pusten henger ikke helt med. Så går det opp for meg……”å ja, faen…..stemmer det”. Det tok litt tid før jeg sovnet i natt, men da jeg sovnet sov jeg helt til i dag tidlig. Veldig rar og veldig realistisk drøm. Ofte når jeg har det våknet jeg med hodepine og i dag var intet unntak. Forskjellen i natt, som også var en god ting, er at drømmen ikke var voldelig og skummel. Da jeg lå på Rikshospitalet i fjor sommer våknet jeg ofte med sinnsyk hodepine, lav oksygenmetning og utmattelse etter ekstremt voldelige drømmer. Mulig grunn kunne kanskje være at oksygennivået sank da jeg sov, jeg fikk ikke inn den optimale mengden og det fikk betydning for hjernen. Høres rart ut, men ikke helt umulig forklaring kanskje. 

Nå har jeg kommet meg opp og fått i meg litt frokost. Har tenkt å ta livet med ro frem til jeg skal opp på Rikshospitalet. GUCH sykepleieren ringte meg i går med time 14.30 i dag så blir godt å få dette sjekket ut. Drar opp i 13 tiden siden jeg må ta blodprøver og røntgen før jeg skal på konsultasjonen med kardiologen. Heldige meg som får komme så raskt. Å ha åpen retur på Rikshospitalet når det er noe er en utrolig betryggende tanke å leve med. Alle har vi følt oss dårlig på en måte, for så å komme til legen og føle seg fin når man kommer dit. Jeg kjenner at det er noe som ikke stemmer, men er nesten litt redd for at de ikke finner noe. Jeg vet det kanskje høres helt sykt ut, men dersom det skulle være noe, kan det kanskje fikses. Men for hvor lenge. Jeg føler meg noen ganger gal over noen av tankene jeg har rundt min egen sykdom. Jeg vil ikke ha det sånn. Jeg tror virkelig det som skjedde i fjor har ødelagt mye for meg. Og da mener jeg mentalt. Og så blir jeg veldig obs på hvordan andre kanskje ser på meg. Burde egentlig gi blanke i det, men jeg gjør ikke det. 

Nå skal jeg legge meg på sofaen til mamma og pappa her på Skøyen, se solen skinne ute og vente på at jeg skal dra opp på sykehuset.

– Katie

#organdonasjon #hjertefeil #hjertesvikt #mentalhelse #angst #depresjon #shoutout #vmh #ous #rikshospitalet #guch #sjekkdeg #trening #rehabilitering #hvanå

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg