Hektisk sommerdag – går litt i surr

Hey

Sommeren har virkelig vist seg i dag. Nå er klokken 19:16 og det er 23 c. Det er ganske så deilig. Om vi skrur tiden tilbake en måned så var det ganske så begredelig vært ute. Etter dagen i går kunne jo det egentlig ikke bli verre. Heldigvis har dagen vært fin, slitsom, men fin. Toivo dro avgårde på en gutt-dagstur med tempo mopeden sin, så han dro før jeg våknet. Jeg tok grep og ringte forsikringselskapet og ordnet så Viking fikk hentet bilen på Lierskogen. Den har jo stått der siden i går morges. De kjørte den til Subaru forhandleren i Drammen. Nå hadde vi allerede en time til utretting etter at den hyggelige damen fra Latvia glemte håndbrekket sitt og trillet inn i oss for nesten to uker siden. Så nå blir også bilen sjekket for feilmeldingen fra i går. Det var jo veldig hyggelig da den snille damen på forsikringsselskapet sa at “det blir null i egenandel siden du har super forsikring”. 

Etter litt frokost tok jeg med meg Arne og Otto ut til Tronstad igjen. Der besøker vi Liesl og hennes hunder, Alma og Vilje. Guttene mine går jo bananas med alle lekene de får tilgang til. Otto tar noen pauser i skyggen, mens Arne rett og slett ikke har tid og skal leke med ALT han kommer over. Etter to timer i solen med lek kjørte jeg hundene hjem igjen før jeg dro til Oslo for å hente svigerfar. Ettersom jeg kom før han fikk jeg tatt en runde rundt på Vestkant Torget. Det var der vi hadde avtalt møtes.

Vel hjemme igjen var det ut med hundene. Marcus er i Tønsberg hos sin mamma og Toivo er enda ikke kommet hjem. Jeg ser at hundene også blir sløve i varmen, så viktig med vann og skygge for de. 

I kvelg blir det faktisk take-away pizza. Orker ikke lage mat, har ikke gass i grillen så da blir det sånn.

Ettersom dagen har gått litt i ett så har jeg ikke rukket å tenke så mye på innleggelsen neste uke. Jeg tenker det skal bli utrolig deilig å få litt svar, men jeg legger ikke skjul på at jeg gruer meg til det også. Tanken på at jeg skal ligge på Kardiologisk Sengepost mens jeg er der er betryggende. Der kjenner jeg de fleste som jobber og passer på meg så det letter. Med tanke på hvor mye tid jeg har tilbragt der sier Toivo at det er mitt andre hjem. Men bak galgenhumor og annen humor ligger det jo et alvorlig bakteppe. Man får jo mange “hva hvis”, “hva skjer om” og “hvordan skjer det da??”. Men forhåpentligvis får jeg kanskje noen svar også. 

Håper dere alle nyter fin været og den fantastiske forsmaken på sommeren. Jeg håper sommeren blir sånn som i dag. Det fortjener vi. Om du er en av mine venner som ikke har hatt noe bra vær i dag, det kommer. Jeg ønsker deg allikevel en super-duper, tipp-topp-tommel-opp helg.

– Katie

#hjertefeil #hjertesvikt #medfødthjertefeil #kronisksyk #skjultsykdom #vmh #guch #rikshospitalet #ous #organdonasjon #hjertetransplantasjon #subaru #shoutout #sija #sjekkdeg #mentalhelse #angst #depresjon #hvaskjer #trening #mentaltrening #alternativbehandling #hund #amerikanskcockerspaniel #arneogotto

  

http://www.organdonasjon.no

http://www.vmh.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg