Kryss fingre og tær

Hei du

Klokken er nå 22.49 og jeg er ikke i nærheten av å være sengeklær. Jeg burde legge meg så jeg kan være mest mulig klar i toppen og våken til i morgen, men nerver tar lett overhånd. Jeg har time på Rikshospitalet for samtale. Ingen stikking eller andre undersøkelser, kun samtale. Timen var egentlig klokken 13.00, men den er flyttet til klokken 11.00 i stedet. Det er jo kanskje like bra for da er det ikke lenge jeg må sitte og være nervøs. I morgen får jeg svar på forrige ukes undersøkelser. 

Toivo skal selvfølgelig bli med meg og selv om jeg blir 40 år neste år skal jeg også ha med mamma og pappa. Vi trenger å være flere sett ører.  Møtet er med min fantastiske kardiolog og kontaktsykepleieren Katrine.

Min største frykt for morgendagen er at de det at hjertet mitt er så dårlig at jeg ikke holder ut karantene tiden min. Jeg ble ganske overrasket da jeg fikk høre at man har en karantene på 5 år før man kan få transplantasjon hvis man har hatt kreft. Jeg har 3 år igjen av denne karantenen. 

Alternativet da er noe som heter LVAD. Det er mer eller mindre en liten propell inni en boks som settes inn i brystkassen som hjelper blodet å strømme bedre. Denne boksen kobles til en batteripakke jeg må bære med meg i en sekk. Så jeg må få en ledning ut av kroppen. Om natten setter jeg utrolig nok batteripakken på lading med i stikkontakt. Det kan hende jeg ikke har det helt riktig. Jeg nekter å Google det. Det hjelper aldri.

Kryss fingre og tær for meg i morgen.

– Katie aka Karlsson på taket med skjøteledning

 

#hjertesvikt #hjertefeil #mentalhelse #angst #depresjon #organdonasjon #sjekkdeg #shoutout #sija #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #medfødthjertefeil #fallottetrade #ffhb #drammen #kreft #norge

http://www.vmh.no

http://www.organdonasjon.no

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg