Sverige, sommerklipp og koko i hodet

Hey

Endelig var dagen kommet for at Arne og Otto skulle til hundefrisøren for “full pakke”. Nå begynte de å bli skikkelig hårete troll, så å få sommer klippen var på tide. Vi leverte de 09:00 og dro avgårde til Sverige. Ettersom det var så mye veiarbeid ved Lierstranda og Gilhus som vi ikke orket å sitte i, så tok vi en “spansk en” og valgte E18 i stedet. Tok Horten-Moss fergen og det var veldig koselig. Jeg fikk parkere på øvre dekk og det var deilig. Trappene inne på sånne ferger er jo så bratte så får smerter i beina bare av tanken.

Fergetur går jo hånd-i-hånd med svele og kaffe. Det er egentlig ganske deilig å sitte på en ferge noen ganger, slappe av og kose seg litt. Det var deilig å ha en kosedag og kvalitetsdag sammen med min kjære. 

Vi handlet ikke så mye, fylte naturlig nok kvoten vår, vi er da nordmenn på tur. Så var det å vende snuten hjemover til Drammen. Tok ikke ferge hjem ettersom veiarbeidet var over for dagen og trafikken gikk greit. Jeg dro og hentet Arne og Otto hos hundefrisøren i Solbergelva. De er så fine. Det er alltid like uvant og hente de når de har vært der for de ser så annerledes ut. Men det er jo enklere for meg nå med den pelsen. Jeg skal jo være alene hjemme med hundene i to uker mens mine gutter reiser avgårde på ferie. Det blir nok bra, kommer til å savne de masse, men allikevel bra. 

I kveld slo det meg i hodet som en liten bombe. Jeg er alltid blid og livlig, smiler og ler og børster det meste bare av meg. Men i kveld tok tankene fullstendig overhånd. Jeg er nok utrolig sliten etter en lang dag, men jeg er så sliten av å føle at jeg lever et liv i en boble. Bak smilet, den positive holdningen min og livslysten kjenner jeg hver eneste dag på angsten, redselen og depresjonen for hva som kommer til å skje i veien mot en dag å kanskje få et nytt hjerte. Å balansere et “normalt liv” med usikkerheten er utrolig krevende og vanskelig. Det er ingen av oss som vet når det hele er over, men de aller fleste trenger ikke forholde seg til det på samme måte. Det må være lov å få små nervøse sammenbrudd med gråt og hyl. Eller hür? Nå har jeg rett og slett måttet hjelpe meg selv litt. Og det betyr en tur i pilleboksen. Konsekvensen av det er at det straks er senga på meg. Avslutter med et bilde av mine to troll som nå endelig har fått sommerklippen.

– Katie

#hjertefeil #hjertesvikt #mentalhelse #angst #depresjon #organdonasjon #sjekkdeg #shoutout #sija #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #drammen #norge #sverige #harryhandlig #nervøstsammenbrudd

http://www.vmh.no

http://www.organdonasjon.no

 

 

1 kommentar
    1. Halvtimen over med den ferga, er kjempekos.
      Så lenge jeg slipper de søte, seige og klissete svelene 🙂
      Takk for titten. Ha en fin dag videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg