Hundeparken, campingliv og strongbow – lev livet nå

Hey

Litt tyngre dag i går, men når man har to hunder som skal opp og ut, måtte jeg opp. Tok meg en lang dusj. Liker lange dusjer og når jeg er hjemme alene kan jeg ta en litt ekstra lang dusj. Det er ingen som skal dusje etter meg så jeg kan være litt egoistisk. Kanskje ikke det mest miljøvennlige og bare la vannet renne, men i dusjen tømmer jeg tankene mine og jeg får min alene tid.

Etter turen gikk vi opp, jeg matet hundene, tømte oppvaskmaskinen og lagde meg noe frokost. Blir nesten mett på morgenen bare av alle medisinene jeg tar. Er ganske mye. Jeg har alltid vært ganske god på å holde styr på hvilke medisiner jeg tar, styrke og dosering, men nå har det vært en del frem og tilbake og da må jeg ha det “inn med teskje” = skriftlig. Etter frokost som besto av to husmann knekkebrød, ett med ost+tomat og ett med egg (må spise noenlunde sunt så jeg kanskje går noe ned i vekt), la jeg meg til å sløve på sofaen. Jeg kunne sikkert blitt på sofaen i dag, men hva glede gir det meg. Ikke mye!! Det gir bare plass til masse tanker, mange av dem av det usunne slaget. Og med intense blikk fra Arne og Otto tok jeg meg opp fra sofaen og tok med meg guttene i hundeparken. Det gikk bra forrige gang så måtte prøve igjen. 

Det er helt utrolig deilig å se hvordan guttene utfolder seg i parken sammen med de andre hundene. Løper, leker, herjer og koser seg mens jeg kan sitte på en benk, følge med og ikke få så dårlig samvittighet for at jeg ikke har kapasitet om dagen til de lengste turene. Etterpå fikk de herje litt i bekken ved parken. Det er jo ikke kjempevarmt, men de syns nok det var godt allikevel. 

Da jeg kom tilbake fra hundeparken dro vi rett inn til beste naboen vår, Jorunn. Arne og Otto storkoser seg der selv om hennes hund, Trulte, syns kanskje de er i noe overkant ivrige. Heldigvis aksepterer hun de. Ble sittende og skravle litt før gutta og jeg gikk opp og jeg sovnet tvert. Da jeg kom til meg selv etter en times tid kjørte jeg ned til Svelvik og Homansberget camping for å besøke Cecilie. En utrolig koselig kveld med mimring, latter, grillpølser og fjas. As usual.

Kom meg hjem til guttene ikke så alt for sent. Snille Jorunn hadde vært ute med de for meg så kvelden endte med beina på bordet, film på TV og min siste flaske Strongbow. Nå er det natta!!

– Katie

#hjertefeil #medfødthjertefeil #hjertesvikt #mentalhelse #angst #depresjon #tøffhverdag #levlivet #organdonasjon #campingliv #sija #shoutout #kronisksyk #drammenhundepark #drammen #strongbow #givemehopejoanna #trening #puls #enbedrehverdag #mindovermatter #normalhverdag #rikshospitalet #hjertetransplantasjon #guch #vmh

  

http://www.vmh.no

http://www.organdonasjon.no

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg