Frem og tilbake

Hadde en bedre natt i natt. Mye mindre hosting, takket være Cosylan tenker jeg. Merket ikke at Toivo dro avgårde på jobb i dag heller. Da jeg sto opp gikk jeg ut med Arne og Otto før jeg dro ned til fastlegen for å ta ny crp måling. Meningen var også at jeg skulle la legen lytte til lungene, men fordi jeg ikke egentlig hadde time, så jeg kjapt at jeg ikke kom til å rekke det før timen på Drammen sykehus 10.30. Jeg møtte jo opp i går, men det var jo en dag for tidlig. 

Fikk en veldig hyggelig samtale med en ernæringsfysiolog. Fakta endrer seg jo aldri. Man vet jo hva de skal si stort sett og alt dette med “tallerken-modellen” har man jo hørt før. Men uansett så fikk jeg med meg noen tips. 

Neste stopp var heis fra 14 etasje til 4 etasje og hjertesvikt poliklinikken. En kjapp samtale om at blodprøvene mine fra i går var så bra at vi fint kunne øke dosen med Entresto igjen. Nærmer meg maksdosen, men det er visst poenget. Med fine blodprøver og bra blodtrykk var det klar bane. Det er jo ikke noe som er bedre enn det. Når man først er slave til medisiner. Alltid hyggelig å se sviktsykepleieren Ingebjørg, men måtte raske videre tilbake til fastlegen for lytting av lungene. Ble ikke satt på antibiotika i dag heller. Må prøve å vente så lenge som mulig med det. Håpe at dette med hostingen blir borte av seg selv.

Da jeg kom hjem luftet jeg hundene før jeg sluknet for den berømmelige cowboy strekken på sofaen. Hadde det ikke vært for at Arne og Otto bjeffet hadde jeg sikkert ikke hørt Toivo komme hjem fra jobb heller. Men det gjorde jeg. Våknet til en utrolig vakker “Faretrade” bukett fra min kjæreste kjære.

Tok ut noen få blomster og satt de i min lille Omaggio vase. Så fint med litt lys. Høsten er jo her så stearinlys er jo definitivt innafor.

Nå fortsetter kvelden her med “The Voice” og “Farmen”. Avslutter med et Snapchat bilde som lyver, for jeg ser definitivt ikke sånn ut som på bilde nå.

Vi snakkes folkens.

– Katie 

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #hjertesvikt #hjertefeil #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg