Desember mys, seminar & Riksen

Hei du

Ja, da var det blitt desember og snart er det jul. Hvert eneste år er det som at julen kommer somen overraskelse. Det er jo ikke fdet. Vi vet alle at den kommer.

Helgen som var, var den store julebors helgen for meg. Det startet på fredag med julebord på Vertshuset Stallen i Drammen med Kamilla, Merete og flere andre flotte damer. Det kjennes ganske så godt ut å bli inkludert i en sånn sammenheng. Jeg kjenner jo ikke mange i Drammen, så moro å få være med. God mat og utrolig hyggelig prat. 

Det ble ikke så sent på meg ettersom jeg skulle tidlig opp. Bestemte meg også for å kjøre så var vel hjemme rundt halv ett. Men lørdag morgen var det bare å komme seg opp og kjøre innover til Oslo og Holmenkollen Park Hotell hvor jeg skulle være en natt. Jeg skulle være med på del 2 av Likepersons seminaret til VMH. Det er Voksne med Medfødt Hjertefeil. Det er alltid moro å dra på seminar, møter og samvær med disse flotte folka. Så heldig som får være sammen med andre i samme situasjon som meg. Om ikke det er helt likt, så kan vi alle kjenne på de samme følelsene fra tid til annen. 

Etter fem timer på seminar var det rett på rommet for en cowboy strekk før julebord nr to. Pyntet meg, fikk på sminke og møtte opp i baren på hotellet med de andre. Så var det mer ribbe, litt pinnekjøtt og digg juledessert. Etter middagen gikk vi tilbake til baren, men jeg kjente at de fem timene på seminar hadde tappet meg for krefter, så jeg gikk tilbake på rommet og la meg i sengen med tv’en på. Digg!

Søndag startet vi etter en kjempegod frokost. Det var godt å starte først klokken 10.00. Det er ikke altfor tidlig. Hadde et foredrag og noe oppgaver. Utrolig interessant, selv om jeg var super trøtt.

Kom hjem ganske så sliten søndag ettermiddag. Har bare surret rundt frem til i går. Da dro jeg til Oslo for å sove hos mamma og pappa på Skøyen. Jeg hadde en time på Rikshospitalet for å sjekke hjertestarteren min. 

Hjertestarteren viste ingen tegn til farlige flimmer, kun korte atrie flimmer. Ikke noe farlig, og godt er det. Jeg har nå 3.9 år igjen av batteri tiden før den må byttes så ikke noe som skjer med det første med den. Møtte på legene “mine” og andre kjentfolk. Tuslet opp på sengeposten en tur og ønsket verdens beste sykepleiere GOD JUL. Det er ganske utrolig hvor mye disse menneskene betyr for meg. Og for min familie. For dem selv gjør de jobben sin, men for meg redder de livet mitt. Både fysisk og psykisk. Takknemligheten jeg har kan ikke beskrives. 

Kom hjem etter noen ærender og en kaffe med Kamilla på Gulskogen. Sammen med Toivo og Marcus fikk vi satt opp julelys ute. Så lenge jeg kan huske har jeg ønsket meg et hus som jeg kunne pynte til jul. Og nå har jeg fått det. Min indre Griswald fikk komme ut, om en noe dempet utgave enn originalen. 

Ble det ikke fint?

Nå er det kvelden her. Så jeg ønsker dere alle en god natt.

– Katie 

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #hjertesvikt #hjertefeil #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #barcelonaambtu #españa #konnerud #krogsveenvisning 

NY VISNING MANDAG 11.12 KL.17.30

http://krogsveen.no/Kjoepe-bolig/Bolig/Leilighet/Gramsborgveien-7-a-237110899

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg