Nytt år – same shit

Godt nytt år folkens. Håper dere hadde en bra inngang til det nye året. 2018…. året jeg blir 40!! Kanskje bli litt voksen da eller? Har mann, stesønn, to hunder, hus og bil, men kjenner meg ikke alltid like voksen. Jaja, kanskje dette blir året.

I går reiste mine to beste jenter, Solveig og Hedvig, hjem til Paris igjen. Det er aldri noe gøy når de må dra, men nå er det i hvert fall ikke lenge til vi sees igjen. Toivo og jeg måtte følge de til gaten i går. Når jeg er ute og flyr har jeg begynt å booke rullestol. Gardermoen har blitt så stor. Tenkte ikke på det i går selv om jeg skulle følge jentene. Men jeg fikk en lånestol så det gikk bra.

Da jeg la meg i går kjente jeg et trykk i brystet og hamring i hjertet. Det hender jo at jeg får det og det pleier å være underliggende angsten min. Det har vært så mye nå de siste ukene med jul, besøk og nytt år. Har ikke hatt tid til å stoppe opp og ikke vært like flink til å ta pauser. Noen ganger er det skikkelig kjipt å nesten være fanget mellom “jeg orker ikke” og “jeg vil så gjerne”. Jeg har da blitt med og det er kanskje det jeg betaler prisen for nå. 

Trykket har vært i hele dag og jeg har vært i et skikkelig ufordragelig humør. Trykket er der enda og jeg klarer ikke riste av meg de enkle tankene. Kanskje på tide med en tur til dansken (aka psykologen). Det er ikke alltid jeg klarer å takle alt på egenhånd. 

Ganske ofte bruker jeg TV som en avledning. Mange som sier til meg “skjønner ikke at du kan se så mye på tv”…. Thats what I do!! Skulle gjerne tatt en skitur, gått i skogen eller opp i fjellet. MEN JEG ORKER IKKE!! Ikke ofte man kan se det på meg, men ikke tvil på meg når jeg sier nei!! For DET sliter meg også ut.. ..

Nå er det kvelden her.. .. Skal gå og finne frem nummeret til dansken. Natta folkens!!

– Katie 

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #hjertesvikt #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #guch #medisiner #vmh 

3 kommentarer
    1. Skjønner godt det tar på med hjertet ditt. Har følt på slitenheten og tungpusten m.m en periode, og man føler seg så lat og alt blir virkelig tungt, men med meg så har det etter et par år gått over. Har lest at hjertet kan tilpasse seg lekkasjen og kanskje er det det som har skjedd, og da kan jeg fortsette ei stund til med livet slik jeg helst vil. Trene og jobbe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg