Fantastisk helg, om noe slitsom

Hi

Da var vi godt i gang med en ny uke etter en utrolig koselig helg. Mens min kjære som er på andre uken med influensa lå hjemme, dro jeg til Oslo for å tilbringe helgen med min søster, Hanne, som var her med jobben. Hun bor jo til vanlig i Paris, så det var litt moro å dele soverom hos mamma og pappa på Skøyen. Lenge siden vi har delt soverom!!

På fredag kveld hadde mamma og pappa invitert til middagsselskap. Det var kjempekoselig å få bare ha en rolig kveld med mine foreldre, noen av deres venner og Hanne.

På lørdag dro Hanne, mamma og jeg opp til Grünerløkka for å besøke min bror, Thomas, Marit og deres to små gull, Sebastian på 3 år og Emilie på snart 8 måneder. Det var veldig koselig. Sebastian hadde bakt kake sammen med mamman sin oss og den var kjempe god. Etter en noe strabasiøs tur fra kakeformen, via gulvet og til meg, servert av kokken selv, smakte den nydelig.

Etter et par timer dro vi videre, lengere ned på Grünerløkka for å titte og kanskje shoppe litt. Jeg kjøpte meg bare en t-skjorte med trykket “OPTIMISM” på. Tenker at jeg kan bruke den på de dagene jeg ikke klarer å være så optimistisk selv.

Etter å ha kjørt Hanne til Skøyen stasjon søndag formiddag dro jeg hjem til Sande. Det er alltid godt å komme hjem. Toivo var fortsatt dårlig så det var ikke gjort så mye i huset.

I dag hadde jeg full dag. Først hadde jeg time hos psykologen min, Niels. Jeg kjenner et skikkelig behov for å lette min angst, frykt for og ikke “holde ut” til 2020. Jeg bruker definitivt denne bloggen som en plattform for å fortelle hvordan det er å leve med en alvorlig kronisk medfødt hjertefeil, men noen ganger trenger man profesjonelle ører som lytter og kanskje kan gi noen redskaper for å takle en krevende hverdag.

Ettersom han har kontor vegg i vegg med min fastlege, som også er dansk forøvrig, var veien kort etter psykolog timen til måling av INR. Måtte også ta blodprøver for å sjekke stoffskifte. Kanskje det er derfor jeg er så mye slapp og sliten.

Etter en time på fotsone terapi etterpå var det rett hjem til sofaen. 

Håperdere alle har en super uke. Vi hørs igjen snart.

– Katie

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #hjertesvikt #hjertefeil #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #barcelonaambtu #fotsone 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg