Effektiv, tankefull og lakenskrekk

Hey.

I dag har jeg vært alene hjemme med hundene. Toivo dro på jobb og Marcus er i Tønsberg. Jeg følte meg ganske bra og var ganske så effektiv. Fikk gjort noen maskiner med klesvask, ryddet bort påsken og satt huset tilbake til hverdagen igjen. Det er alltid koselig å pynte til en høytid eller fest, men også deilig når man rydder det bort. 

Jeg har vært ganske tankefull i dag. I går var det 12 år siden jeg flyttet fra Oslo til Drammen. Bortsett fra Toivo, kjente jeg ingen. Men ei som tokmeg i mot med åpne armer var Laila, min svigermor. At hun, 9 år på dagen, skulle bli borte har vært vondt og tøft. Vi har tilbragt masse tid sammen og jeg savner henne veldig. I dag, dagen etter 3 års dagen før hennes bortgang, skulle hun blitt 66 år. Jeg vet ikkehvor du er Lajla, men håper du vet at vi savner deg noe veldig.

I kveld har Toivo og jeg hatt en rolig kveld. Jeg kjenner at det ikke er lenge igjen til 40 års dagen min og den store festen. Jeg gleder meg så sinnsykt til å se alle og jeg vet det kommer til å bli bra. Men nå i kveld kjente jeg plutselig skikkelig hamring i hjertet, klam panne og en skikkelig stressende følelse i kroppen. Pulsen min var på godt over 100 bpm i hvilemodus og med en hjertestarter som skal holde pulsen min i sjakk på ca 70 bpm, var det ganske ubehagelig. Det er lenge siden jeg har kjent det så det var bare å trekke et dypt magedrag, fortelle meg selv at dette er “IKKE FARLIG” og at det går over. Når det ikke gjorde det og engstelse satt seg inn, ble det smilefjes tablettboksen. To valium og total ro har funket og pulsen er nå nede på 72 bpm. Jeg tenker det er lurt å bikke i seng. Har slitt litt med lakenskrekk i det siste. God natt mine kjære. Sov godt

– Katie 

#medfødthjertfeil #hjertefeil #hjertesvikt #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #sande #panikkangst #sandeivestfold #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg