Tar ingen sjanser når hjertet “tuller”

Hey

Da tok jeg telefonen fatt og ringte Rikshospitalet. Det har vært noe som ikke har stemt en stund nå. Etter snart 40 år med denne hjertefeilen blir man ganske god på det. Da jeg hadde hjertesvikt for fem år siden ventet jeg for lenge med å få klarhet i det og da betalte jeg nesten den ultimate prisen. Takket være dyktige leger og et fantastisk team på Rikshospitalet og Drammen Sykehus gikk det heldigvis bra. Men det ga meg et skremmende blikk på hvordan kroppen kan fungere og ikke fungere i det tilfellet. Jeg bestemte meg der og da at jeg aldri skulle la ting “surre og gå” for lenge. Etter kreften og stoffskifte problemene mine i 2015 og så 2016 tar jeg nå ingen sjanser. 

Den siste uken har jeg vært utrolig sliten. Jeg har lagt på meg kanskje 5 kg på litt over en ukes tid og cowboy-strekkene mine blir lenger og lenger. Jeg har ikke noe ekstra energi, jeg er tung i pusten og i brystet og både lepper og negler blir blålige av det minste. Den magefølelsen av at noe ikke stemmer er ikke særlig ok. Jeg var på kontroll for tre ukers tid siden og fikk bare gode tilbakemeldinger. Eller så gode som de kan være. Hjerte mitt vil jo aldri bli friskt og de ser ikke bort fra at det må byttes om en stund, men ellers virket det bra. Nå……..? …… not so much.

Venter på telefon tilbake fra Rikshospitalet om de kan se meg i morgen. Tanken på legevakta i Drammen og Drammen sykehus når det gjelder hjertet skremmer meg litt. Man kan si hva man vil, og for all del Drammen sykehus og legevakten er dyktige, men jeg føler meg tryggest på Rikshospitalet når det gjelder hjertet. Der har de jo en egen poliklinikk for oss voksne med medfødt hjertefeil.

Så sitter her og venter på telefonen jeg håper kommer snart……..


(this is not a happy face)
Fortsettelse følger……

– Katie

2 kommentarer
    1. Huff 😦 Veldig lurt å ringe Rikshospitalet. De hjelper deg. Krysser fingrene for at de ringer snart 💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg