Dobbeltsidig lungebetennelse på reise er ikke så stas

Hey

Våknet tidlig etter nok en elendig natt. Hostet meg gjennom natten igjen. Bestemte meg tidlig i dag om at jeg ville tilbake til en lege. Amy og venninnen hennes Kelly , som vi bor hos, mente at en Urgent Care senter ikke var det beste nå, men rett på sykehuset.

Så etter å ha kommet oss opp kjørte vi inn til Tennessee University Medical Center I Knoxville hvor jeg fikk komme fort inn på et rom. Veldig hyggelig folk og følte jeg ble passet godt på.

Ble tatt blodprøver, ble satt på oksygen og etter litt ble jeg sendt på ct. Det var fordi de ville utelukke en mulig blodpropp etter den lange flyturen.

Heldigvis var det ikke blodpropp. Jeg fikk påvist en dobbeltsidig lungebetennelse. Å finne ut hva det var var veldig godt. De satte igang en intravenøs antibiotika for å kickstarte den og så fikk jeg resept på mer i tablettform.

Da vi kom hjem til Kelly sitt hus rigget jeg meg i godstolen før Amy og Kelly dro avgårde igjen. Fikk vel 4-5 timer alene hjemme og fikk slappet ordentlig av. Kjenner at kroppen ikke er tipp topp, men satser på en bedre natt uten så mye hosting og mere søvn. Satser også på en bedre dag i morgen. Vi snakkes

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg