En god, lang og kreftfri dag!

Hey

Jeg er ikke helt sikker på hva det er, men jeg sliter skikkelig med å sove på kvelden. Jeg sover nesten aldri på dagtid lenger selv om jeg blir en del slapp. Så jeg burde jo egentlig være trøtt på kvelden og natten. Sånn har det egentlig vært siden jeg kom hjem fra sykehuset. Det var jo ikke alltid så lett når jeg lå på sykehuset å holde en normal døgnrytme ettersom jeg noen ganger ble vekket på natten for prøver eller intravenøse medisiner, men så sov jeg jo bort flere timer på dagtid.

I dag har nå vært en lang dag. Selv om timen min på sykehuset var kl 14.00, var jeg ikke akkurat den mest effektive med tanke på å ryddet litt mer på soverommet. Her om dagen fikk vi kastet tre poser i kontaineren til Kirkens Bymisjon. Det er jo digg å få renset ut og planen var jo at jeg skulle fortsette i dag, men kom aldri så langt. Sofaen og kos med Otto ble for fristende. 

Jeg dro hjemmefra littt etter ett og stoppet innom KIWI rett oppi bakken ved Sandesenteret. Da jeg skulle i kassen rev jeg med meg en Freia Melkesjokolade is. Det var dagens første.

Kom meg igjennom alle korona relaterte spørsmålene i teltet ved inngangsdøren før jeg enda en ny grønn lapp sånn at jeg kunne gå inn og opp i sjette etasje. Dagen var endelig kommet for min 5 års kreft kontroll for livmorhalskreften (#sjekkdeg). Helt sykt å tenke på at det er fem år siden alt. Virker som en tidsalder siden. Nå er ikke akkurat gynekologtime det festligste vi jenter vet om, men hun jeg går til på sykehuset,  er hyggelig, rolig, forsiktig og hun beskriver og forklarer enkelt hva hun skal gjøre før og mens hun gjør det. Og beskriver forståelig hva hun finner. Hun er lett å prate med og for meg er det super viktig. 

Definitivt et av de kjedeligste venterommne jeg noen gang har sittet i, og jeg har sittet i mange. Og nå på grunn av korona er romemet blitt strippet for absolutt alt av blader, broskyrer etc. Det er bare hvite vegger, noen få blå stoler og en flaske sprit til hendene. Satt heldigvis ikke der så lenge før det var min tur.

I dag var det endelig tid for min avsluttende 5 års kontrollen og jeg var jo naturligvis litt nervøs. Jeg har jo vært kreftfri en god stund og jeg var jo helt kreftfri da jeg ble transplantert,  men allikevel gikk jeg til kontrollen med en bitteliten uvel følelse i magen. Men DET hadde jeg ikke trengt. Alt så veldig bra ut. Væsken som jeg hadde i buken på tidligere kontroller var nå helt borte. Så nå er jeg endelig ferdig og kreftfri!! Da fortjener man en ny is. Men komme seg ned i kiosken i 1 etasje på sykehuset skulle ikke bli så lett. Men en av tre heiser holdt av til koronatransport i tillegg til å være midt i vaktbytte….. en halvtime ventet jeg på heisen. Vurderte trappa, men kom bare ned to etasjer på grunn av leggen og helen på venstre ben.

Etter timen på sykehuset,  kjørte jeg bort til Kamilla på Åssiden.  Mens jeg ryddet i klesskapet fant jeg en hel ny skjorte som var for stor til Toivo nå. Da tenkte jeg at den sikkert passet hennes mann, så hadde den med meg. Og den passet, så det var bra. Godt for miljø og lommebok!! Har de siste dagene lagt en del stæsj ut på finn og det blir faktisk solg. Som paviljongen vi hadde på terrassen som vi nå ikke trenger på grunn av den nye utestuen. Den ble hentet i kveld. Tenker at alt jeg få inn nå blir jo å gå til betaling av utestuen. Ikke så dumt for da får vi mest ut av feriepengene.  Jeg får jo ikke noe feriepenger, så alt ekstra er bra!! Nå har vi booket to netter i Kristiansand i juli. Satser på bra, men ikke altfor varmt, til dagen vi skal i dyreparken. Tar nå med rullatoren, så det går nok bra!!

Nå bikker jeg i seng. Kreftfri og fornøyd, om noe overdrevvet sent!!

– Katie 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg