Having a mental health day

Ja, jeg vet jeg bor i Norge og at i Norge på vinteren så er det kaldt og det snør. Noen ganger, som nå, vil det jo ingen ende ta. Føler at det holder nå.  Det som er så kjipt er at helsen min er ikke god nok til å ta del i typiske vinteraktiviteter. I dag var det en ute på jordet utenfor huset mitt og preppet langrennsløyper. Jeg blir jo blå av å kle på meg vintertøy og skisko.

Anyways, etter å ha gravet frem bilen, kjørte jeg til Drammen og min etterlengtede time hos psykologen min, Niels. Jeg har ikke vært hos han siden oktober, så var på tide med en liten prat. Jeg hadde en skikkelig god session med han i dag, hvor jeg følte jeg fikk sagt det jeg ville og han hjalp meg til å tenke på ting litt anderledes. Min største frykt i livet, er å dø. Dette kommer kanskje ikke som noe sjokk for noen. Men når man frykter noe, så er den mest naturlige reaksjonen, er å løpe vekk. Hva om man stopper opp? Det er jo ikke farlig. Jeg pleier å avslutte hver time med å si “jeg emailer deg når jeg blir “gal” igjen”. I dag svarte han meg med, “nei, du skal få en time til, for du er ikke ferdig”. Så skal tilbake på fredag.

Kom ut til bilen lettere til sinns og kjørte bort til Kamilla på Øren for en kaffe og skravlings før jeg måtte komme meg hjem med bilen. Har vært hjemme alene med Arne og Otto i kveld og det har vært godt.  Var ganske sliten etter timen hos Niels, noe som er ganske vanlig, og sovnet litt på sofaen.

Nå skal jeg bikke i seng.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg