Julekort i akvarell og litt Pasta di Manzo på Olivia

Hei du,

Så hyggelig at du stikker innom bloggen min. Det er blitt natt til onsdag alt. Jeg syns dagene og ukene går så fort nå. Det er sikkert derfor jeg føler at julen dukker opp like overraskende hvert eneste år. Har slitt en del med smerer i det siste så har tatt det ganske med ro, samtidig som det er viktig å bevege seg. Jeg har kun klart noen små turer ut med Otto denne uken.

I helgen var jeg på Olivia Østbanehallen sammen med mamma, pappa, Hanne og Thomas. Jeg kan ikke huske sist vi var sammen, bare vi fem. Det er jo egentlig ikke så rart at det er lenge siden. Når “barna” blir voksne og får sine egne familier så tenker man kanskje ikke så mye over å treffes, bare vi fem. Vi fant vel ganske fort ut at det skal vi gjøre fast en gang i året. Egentlig burde Hanne, Tom og jeg også møtes med jevne mellomrom. Vi var som sagt på Olivia og jeg elsker jo kanskje italiensk mat over alt. Det eneste som irriterer meg er at jeg alltid velger det samme. Vi mennesker er jo så veldig vanedyr. Så igjen, som før, ble det Pasta di Manzo. Den er bare helt fantastisk.

Jeg var jo ganske heldig og fikk parkering like ved Østbanehallen og godt var det siden jeg hadde med en helium ballong og en stor blomsterbukett. Vi dro jo for å feire mammas 75 års dag som er om noen dager. Men mens jeg gikk nedover mot restauranten, så dro jeg inn alt jeg kunne av Oslo. Elsker byen min.

Denne uken har gått ganske stille og rolig for seg. Til helgen skal Toivo og jeg på seminar med Voksne med Medfødt Hjertefeil på Soria Moria i Oslo (ved Holmenkollen, like ved der jeg vokste opp). Seminaret skal handle om medfødt hjertefeil og psykisk helse. Selv om jeg nå har et nytt hjerte og ikke lenger har min gamle diagnosed,

Fallotstetrade https://sml.snl.no/Fallots_tetrade , har jeg jo levd med det i nesten 41 år og vet veldig godt hva slags psykisk belastning det kan ha. Har jo lenge før hjerte transplantasjonen lengtet etter et slikt seminar, så jeg gleder meg veldig. Det at Toivo engasjerer seg og vil være med er jo bare et kjempe pluss!! Selv om vi skal ha julebord på fredag kveld må jeg innrømme at det jeg nesten gleder meg aller mest til, er foredraget Katrine Eriksen skal ha på lørdag. Jeg har virkelig savnet henne etter at hun sluttet på Rikshospitalet for å begynne med GUCH pasienter på St. Olavs Hospital i Trondheim. Så mange timer og dager hun har brukt på meg og min familie gjennom de desidert verste stundene.

I dag har jeg fått unna enda flere julekort. Jeg bestemte meg noe sent for at, jo, jeg ville male de selv. Det er jo veldig koselig. Så blir det spennende å se hvor mange jeg klarer å lage. Her er noen av de jeg har laget til nå og ikke alle er helt ferdige.

Ha en super onsdag folkens!

– Katie

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg