Katie 2.0 feeling the friday and Fuck Perfect

Hey friday, I have been waiting for you,

Da var det faktisk blitt fredag. Dette inlegget er skriver jeg utrolig nok ikke midt på natten. Klokken er snart syv. Dagen i dag har som hele uken vært ganske så avslappende. Det har vært så deilig å bruke denne uken på å bare slappe av, nyte litt tid hjemme med Tovio og Otto.

Jeg tror kanskje de siste fire ukene på LHL var mere krevende enn jeg tenkte. Selv om tilbakemeldingen jeg fikk av sykepleiere, legen, psykologen og idrettspedagogene var alle positive i forhold til at jeg var blitt bedre etter sist gang i mars i år. Det er jo veldig bra, men det er fortsatt en del ganske kjipe plager som henger igjen. Og de gjør det vanskelig for meg å kunne få det meste ut av det. Det er også ekstremt demotiverende….

Timeplan, spinning (uten meg), et tullete øyeblikk med sykepleier og ernæringsfysiolog og masken må på ved sår hals


Jeg tror de to største plagene mine som ikke ser ut til å gå over med det første er min venstre hel. For dere som kjenner meg eller har lest tidligere innlegg vet at beina mine ikke fikk god nok avlastning under hjerte transplantasjonen. En hjerte transplantasjon tar som regel mellom 4 1/2 til 5 timer, mens min tok hele 9 timer. Resulatet av den dårlige avlastningen ble nekroser eller koldbrann sår. Verst gikk det ut over venstre legg og hel, men også høyre hel fikk en liten nekrose. Heldigvis har høyre hel kommet seg 99% og den gir ikke lenger smerter. Men venstre er et rent helvete. 

Utviklingen av kolbrannsårene, fra de var svarte, sår, måtte ligge med VAC pumpe og sårstell.

Nå ser såret forsåvidt bedre, men ettersom hudtransplantasjonen på helen ikke var stor nok så går det veldig fort hull på den og da er det på’n igjen med bandasjer og sårstell. På mandag skal jeg tilbake til Marius, min fysioterapeut her i Sande. Skal komme igang med treningen min her. Det skal bli godt, men også veldig hardt.
En veldig god nyhet er at Toivo nå har fått seg jobb. Han skal i kontraktsmøte på mandag og det blir veldig spennende. Det er noe som sier at det er vår tid nå. At kanskje 2022 kan bli VÅRT ÅR. Jeg må innrømme at jeg syns vi fortjener det !
God helg folkens!

– Katie

http://www.organdonasjon.no
http://www.vmh.no

#vmh #hjertefeil #medfødthjertefeil #helse #psykiskhelse #mentalhelse #hjertetransplantasjon

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg