Katie 2.0 har det bra! Snart rehabilitering

Hei..

Ikke skrevet på en liten stund. Sist jeg skrev var jeg i Tromsø på årets sommerferie. Planen var å bli i to uker da jeg så for meg at det ville holde. Jeg reiste jo uten min kjære og jeg ville jo ikke bli så lenge borte. Håpet var jo også at han kanskje ville komme oppover på slutten sånn at han også kunne få noen dager vekk fra Sande. Men han var for opptatt. Og etter to uker kjente jeg at jeg definitivt ikke var “ferdig” med reisen. Så takket være en del Eurobonus poeng kunne jeg strekke meg til å bli seks dager til. Det ble maks ettersom jeg måtte hjem til en transplantasjons kontroll på Drammen Sykehus. Da kjente jeg også at jeg virkelig ville hjem til Toivo, Otto og og resten av familien.

Maya, Stine og meg på Kaia Bar i Tromsø. En siste tur ut 🍹
Retur fra Tromsø en regntung og kjølig dag. Og ankom Oslo i strålende sol og fortsatt litt sommer
Sees igjen Tromsø, hey Oslo

ALLTID godt å komme hjem til Toivo ❤

No one loves you luke I love you ❤

Så vel hjemme hadde jeg denne timen på Hjerte Poliklinikken på Drammen Sykehus hos kardiologen. Vanligvis når jeg har time på Sykehus er det blodprøver og en liten samtale med min hjertesvikt sykepleier, Ingebjørg. Selv om jeg ikke lenger har hjertesvikt, har jeg beholdt henne til oppfølging av blodprøvene for å sjekke i forhold til medisinene mine. Denne timen var det med den gode kardiologen som også følger meg opp, Dr Tøssebro. Det at han kjenner kardiologen min som jeg har gått til de siste 17 årene er veldig betryggende. Før jeg skulle inn til legen måtte jeg ta EKG. Den var så fin at jeg ikke trengte å ta en ultralyd. Det er første gang det har skjedd!!! At jeg IKKE har måttet ta ultralyd på hjerte kontroll er helt merkelig!! WHAT!!!

Transplantasjons kontroll

Det er fortsatt ganske følelsesladet å være på Drammen Sykehus. Og på Rikshospitalet i Oslo for den sakens skyld også. Selv om det er snart 2 ½ år siden jeg fikk hjertet (og livet i gave), kjenner jeg at dette kommer til å “sitte” i meg lenge. Om ikke for resten av livet, både på godt og vondt.

Om litt under to uker skal jeg tilbake til LHL Sykehuset ved Gardermoen for fire nye uker med rehabilitering. Jeg grugleder meg. Jeg vet hva som venter meg, men jeg sliter fortsatt med smerter i beina. For to dager siden var jeg tilbake hos fysioterapeuten min her i Sande, Marius. Jeg nevnte for han de følelsene jeg hadde og det er godt å vite at han har jobbet på LHL rehabiliteringen med de jeg skal trenes/behandles av.

Tilbake hos fysioterapeut Marius og Spenst Sande

Nå er klokken blitt 00.55 og jeg bikker i seng. Vi høres snart. Håper dere vil følge meg gjennom rehabiliteringen!

Stor klem fra meg og god natt

– Katie

#sjekkdeg #sidetforåblidet #hjertefeil #transplantasjon #hjertetransplantasjon #trening #mentalhelse

http://www.organdonasjon.no

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg