Litt mer smerter, litt mindre farger…..og julekaker

Hey

klokken er straks to på natten og det er ingen overraskelse at jeg sitter våken i sykehus sengen min. Heldigvis fikk jeg byttet seng i dag. Tror de gamle sengene er standard på akuttmottaket her på Drammen sykehus. Nå har jeg i hvert fall lært å be om en av de nyere sengene når jeg kommer på avdelingen. Blir spennende å se om det blir psnadert nye senger når det nye sykehuset står klart, etter planen i 2025.

Utsikten fra rommet mitt i syvende etasje

Men det er ikke senger jeg skal fylle innlegget med. Havnet her igjen, tror kanskje det er 17 eller 18 innleggelsen i år. Som de foregående 5-6 gangene var det og er det smerter fra gallesteiner igjen. Som jeg sa til en lege, “nå har jeg aldri født et barn, men jeg innbilder meg at dette er ganske likt”….. Da fikk jeg faktisk bekreftet, av legen som ja var dame, at det er det. Grunnen til at kvinner allikevel sier “la oss gjøre det igjen” rett etterpå når de føder er selvfølgelig den enorme gleden man får etterpå. Ikke like stas med et reagensrør med gallesteiner.

I kveld fikk jeg litt julekaker å kose meg med. Fikk til og med brus selv om ei sykepleier sa at de ikke har det på avdelingen. Så selv om smertene var så absolutt tilstede ble det litt kos og film. En skikkelig jule klassiker, “Love Actually”. Et absolutt MUST før jul.

Litt “Love Actually” er viktig
Digg med julekaker

Blir nok siste natten på sykehuset nå. Er jo bare to dager til jul når denne natten er over og jeg akter ikke å tilbringe enda en jul på Drammen sykehus. Jeg skulle egentlig hjem i dag, men da jeg hadde fått en time til MR kl.10.10 i morgen og smertene ikke var borte ble det bestemt at jeg kunne bli. Så etter MR i morgen skal jeg hjem til Toivo og lille Otto.

Har ikke akkurat hatt mest julestemning i år. Overlykkelig for at vi ikke skal ha hele familien og julefeiringen hos oss. Det hadde uansett ikke gått i år. Med Toivo som er syk og med ryggproblemer og så meg på toppen som ikke orker hverken det ene eller det andre. Toivo har vært flink gutt og laget årets medisterkaker og det blir vel vårt bidrag i år.

Har faktisk klart å tegne litt i dag. Slenger alltid med meg en blokk med akvarellpapir, noen blyanter og fineliners (tynne svarte penner). Det får definitivt tiden til å gå. Prøvde å tenke på “happy places” så da ble det det som kalles “The happiest place on earth”…..visstnok. Fargene kommer når jeg kommer hjem.

The happiest place on earth

Nå har jeg fått litt smertestillende og skal prøve å få sovet litt. Gleder meg ikke veldig til å ligge inne i den MR maskinen i morgen med denne ryggen….satser på litt hjelp i morgen.

 

natta folkens

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg