Sur kjærring, men lykke i heimen

Hey

Natten var ikke god. Sliter med magen og vet ikke om det er nerver eller noe annet, men sist jeg så på klokken var den to i natt. I halv seks tiden ringte Toivo for å si at han var kommet på flyplassen og gledet seg til å komme hjem. Men det vekket Arne og Otto, så kvart på syv var det “no mercy”. For første gang på velsig lenge fikk jeg med meg starten av God morgen Norge.

Koste meg med en kaffe og selv om jeg var stup trøtt så kjentes det ut som om kroppen begynte å komme seg. Det virker som om våren har virkelig begynt å vise seg og satt ute på terrassen i hagen og lekte med gutta. Godt å kjenne varmen fra solen i ansiktet igjen. Nå er det snart påske også og vips har jeg bursdag.

Jeg fulgte flighten til Toivo på Flightradar og i det han landet, kjørte jeg innover til Drammen.

Hentet en bryllupsgave, ordnet kort og kjørte til Kiwi. Jeg parkerer rett ved siden av en suv med et eldre ektepar. I det jeg går ut av bilen sier damen surt og irritert til meg “her kan du faktisk få bot”. Blikket hennes var nedlatende og mannen så bare flau ut. “Å?” sa jeg, “hvorfor det?”. “Dette er faktisk en handicap plass”. Jeg så på henne og fant ut at siden jeg hadde en ganske god dag, så skulle jeg la være å lire av meg, så jeg smilte og sa “ja, men da er det godt at jeg har et handicap skilt da”. Hun ble litt paff, men gikk og sjekket. Hadde jeg dratt med meg en krykke hadde hun ikke sagt noen ting. Skjult sykdom kan til tiden være utrolig vanskelig. Ikke på grunn av en dame en gang, men fordi jeg stadig får blikk eller folk sier “ja, men du ser jo så frisk ut”.

Børstet det av meg og tenkte hun skulle være glad for at jeg ikke hadde en dårlig dag. Jeg handlet maten jeg skulle og hentet Toivo på togstasjonen. Var så godt og se han og hundene ble jo helt gal da han kom inn døren. Godt å ikke være alene lenger. Jeg fikk en liten pose sitroner fra gården til Miguel. Elsker sitroner

– Katie

http://www.organdonasjon.no

#sidetforåblidet #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #hjertetransplantasjon #transplantasjon #medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #depresjon #angst

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg