Hjemme hos guttene mine

Hey

Våknet ikke før 10 tiden i dag. Jeg er ikke så veldig glad i å ligge lenge, men tror kroppen fortsatt er sliten etter ukens undersøkelse. Det er jo ikke noe av medisinene jeg fikk under katetriseringen på fredag igjen i kroppen, men allikevel var det jo en psykisk og fysisk påkjenning. Jeg har vært litt usikker på når jeg skulle dra hjem til Drammen. Ingenting er som å bli passet på av mamma og pappa når man ikke er tipp-topp, men så er det det med at hjemme er best. Så i dag fant jeg ut at jeg skulle pakke bagen og dra hjem. Men først fikk jeg tatt en tur til Hege i byen. En svipp innom Espresso House på Holbergs Plass for å kjøpe en islatte så gikk vi opp til verandaen hennes over gata. 

Det er noe deilig med Oslo sentrum. Det er der jeg kjenner meg som hjemme på en måte, veldig glad i byen. Selv om jeg har bodd i Drammen i 12 år, så er liksom Oslo byen i mitt hjerte. Og siden i dag er 2 Pinsedag var det ganske så stille i gatene. Litt deilig det også. Etter litt skravling i Pilestredet Park kom pappa og hentet meg og kjørte meg hjem til Drammen. Toivo er på jobb og Marcus dro avgårde da jeg kom. Arne og Otto var super ivrige, men vi sovnet alle tre på sofaen. 

På sykehuset sist uke, etter runden på tredemøllen, viste det seg at jeg ikke hadde så veldig god lungekapasitet. Da jeg ble skrevet ut i fjor sommer, veide jeg 75 kg, mens i dag ligger jeg på 82 kg. Med mine 169 cm gir det med en BMI på 28,7. Det plasserer meg i kategorien overvektig. Jeg må ned 12 kg for å komme inn i kategorien normal kroppsvekt, men jeg er veldig fornøyd med å gå ned de 7 kg til 75 kg. Jeg er ingen stor tilhenger av BMI, rett og slett fordi det er så mange faktorer som kommer inn i spill. Men dersom jeg veier mindre, sier det seg selv av jeg får færre kilo og fordele oksygeninntaket på. 

Jeg har nå laget en dagbok på Grete Roede sin nettside. Denne har jeg brukt før og vært veldig fornøyd med. Det er en jobb og gå ned og nå må jeg bare gjøre det. Wish me luck!!

Nå skal jeg slappe av resten av kvelden. I morgen gleder jeg meg til å tilbringe litt tid med min kjære, utenfor det sterile sykehuset. På fredag skal vi alle i møte på Rikshospitalet for å høre mer om resultater av ukens prøver. Det er både skremmende og spennende i ett. Tanken på LVAD er ikke veldig artig, det er definitivt noe jeg IKKE vil, men hvis alternativet er å dø, så skjønner dere alle at det må bli som det blir. 

STOR kos til dere alle

– Katie

#guch #vmh #rikshospitalet #transplantasjon #lvad #ous #trening #vektreduksjon #riktigmat #greteroede #organdonasjon #sija #shoutout #levelivet #oslo #oslove #amerikanskcockerspaniel #amriss #hunder #mentalhelse #angst #depresjon #sjekkdeg

http://www.vmh.no

http://www.organdonasjon.no

  

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg