Covid-19 tåka og endelig min tur

Hei

Er det andre her som kjenner på Covid-19 tåka? At du føler at du går rundt med hodet i en sky av tåke om dagen? Det gjør jeg. Som jeg skrev i går så går jo dagene i hverandre når jeg mer eller mindre bare går rundt her hjemme. Hvis du ser bort i fra en tur til butikken eller apoteket, så er jeg jo bare HER!!

Ja så her sitter jeg med min kjære og min svigerfar…. Ønsket om å gjøre noe fornuftig er jo så absolutt tilstede, men motivasjonen er litt manglende. Pynter litt til påske, men innser at gutta her sikkert ikke kunne brydd seg mindre, men det driter jeg i for jeg syns det er fint og koselig. Måtte holde meg unna påskeliljene jeg hadde kjøpt ettersom Toivo fikk allergisk reaksjon. De har derfor havnet utenfor døren vår.

Et enkelt lysfat med noen egg og kyllinger. Satt ut de kjempefine Marius telys holderne
Påskeliljene mine havnet ute sammen med noen fine kvister jeg plukket. Lot noen egg henge på 🐥

Nå jobber ikke jeg og har ikke gjort det siden før hjertetransplantasjonen. Ettersom jeg er 100% ufør, kunne jeg bare tjene en liten ekstra sum i året ved siden av. Så jeg jobbet som tilkallingsvikar i resepsjonen på Drammensbadet, for dere som husker det. På grunn av smertene i beina mine, den mentale tilstanden min og Covid-19 har ikke en retur dit vært aktuell. Nå er jo Drammensbadet stengt også. Men herregud som jeg savner det å komme seg ut, møte kollegaer. Om så bare for ett par timer av og til.

Men nå er det faktisk lys i enden av tunellen. Vaksinen kjennes veldig nær nå. Mens jeg koste meg med frokost og God morgen Norge, fikk jeg en sms fra Helseboka. Nå kunne jeg endelig logge meg inn og få time til vaksinering gjennom Drammen kommune. Jeg ringte hjertesvikt sykepleieren min her i Drammen og fortalte henne ettersom hun ringte meg med tilbud om vaksine på sykehuset i løpet av et par uker. Vi ble enige om at jeg skal ta timen gjennom Drammen kommune. Så utrolig fornøyd og lykkelig over at det endelig er min tur. Med mine imundempende medisinene, så jeg ikke skal frastøte mitt nye hjerte, ville jeg ikke klart meg bra om jeg fikk dette forbanna viruset.

ENDELIG bekreftelse på time til vaksinering med Pfizer!

Det sykeste var at i ettermiddag fikk jeg en sms fra Helsebokaom jeg var velkommen til å få Pfizer vaksinen i Holmestrand kommune, hvor jeg bor, den 8 april. Holder meg til Drammen jeg nå!!

Nå er det på med masken og natta… eller tidlig morgen siden klokken er 04.33…. shit!!! Jaja, godt jeg ikke skal gjøre en dritt i morgen heller!!

Natta folkens, vi hörs!!

– Katie

http://www.vmh.no

VMH er en interesse organisasjon for Voksne med Medfødt Hjertefeil eller ervervet. Sjekk ut siden!! Kanskje det kan være noe for deg ❤

http://www.organdonasjon.no

Organdonasjon er et viktig tema. Sjekk ut nettsiden for informasjon og for å bli donor, gå inn på app på mobil eller fyll ut skjema på apotek. Og husk :

Si JA og du må si det for å bli det

#organdonasjon #hjertetransplantasjon #nytthjerte #sijs #sidetforåblidet


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg