Dag for dag….eller skal vi ta time for time?

Hey

Jeg begynte egentlig å skrive et blogginnlegg for et par dager siden, men det stoppet seg bare da jeg skrev. Jeg slettet det jeg hadde skrevet og prøver på nytt nå.

Søndag som var, var det 7 uker siden Toivo døde og jeg prøver å ta en dag av gangen. Det er bare det at de dagene er utrolig vanskelige å ta uten han. Jeg sliter med å forstå at dette faktisk har skjedd. Toivo har mistet sitt fysiske liv på denne jorden, men jeg føler virkelig at jeg har mistet mye av mitt liv. Jeg prøver å fylle dagene mine, men det er ikke hver dag det er like lett.

Forrige torsdag dro Otto og jeg til Liesl i Lier hvor Otto fikk seg en skikkelig vask og klipp i Liesls nye hunde “spa”. Jeg er forsåvidt ikke helt overbevist om at Otto så gleden med det, men det gjør jeg.

På fredag var jeg på lunch med Jane, barnebok forfatteren til boken jeg har illustrert. Vi dro bort på Hos Alma på Harbitz Torg her på Skøyen. Boken har jo solgt litt så det måtte feires. På kvelden hadde jeg invitert Kamilla, Alf-Egil og jentene på middag og det ble digg indisk med alt tilbehør. Det var utrolig koselig at de kom.

Lørdag våknet jeg til frokost fra Morgenlevering. Det er jo aldri feil. Takk til Kamilla & co for kos oppmuntring på en ellers kjip helg.

Helgen ble mer eller midre tilbragt i sofaen under dyna med Otto. Dette var første ordentlige “alene-helg”. Jeg har siden Toivo døde hatt noen rundt meg 99% av tiden, men i helgen var jeg alene. Bor hos mamma og pappa i Oslo så det hjelper. De har også en super snill nabo som nesten daglig ringer på og spørr om hun kan gå tur med Otto. Det er til enorm hjelp for meg på grunn av smertene jeg har.

Mandag hadde jeg endelig ordnet time til skifte av dekk. Alt som har vært med bilen har jo vært Toivo sitt domene, men nå må jeg jo ta dette selv. Så for noen uker siden fikk jeg skiftet frontrute på bilen…..Det er det lenge siden Toivo skulle ordnet. Og nå mandag fikk jeg utrolig nok time hos Mitt Dekkhotell på Røa i Oslo. De fleste stedene var helt fulle og ikke hadde ledig tid før november. Det tørr jeg jo ikke sjanse på så flaks at det funket på Røa. Skikkelig “manne – brownie points”.

Etter dekkskift dro jeg på The Broker i Bogstadveien og møtte Anja, Martine og Anne Marie. Det var veldig koselig og Anne Marie hadde med kameraet sitt og tok noen superfine bilder av Anja og meg.

📸 : Anne Marie Huck

I dag skulle jeg vært på Rikshospitalet i dag og tatt blodprøver med tanke på at jeg går på de imundempende medisinene. Selv midt oppi sorg, papirarbeid, organisering av alt man kan tenke seg etter et dødsfall , så har ikke faktum av at jeg er hjerte transplantert blitt borte og det må virkelig følges opp. Men etter enda en natt uten mye søvn satser jeg på en bedre natt til natten og tar det i morgen, Jeg kan heldigvis bare komme når det passer, bare så lenge det er før 09.30 som er min medisintid.

Håper alle får en fin dag

– Katie

http://www.organdonasjon.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg