Du kan ta jenta ut av Oslo, men aldri Oslo ut av jenta

Hey

Dro tidlig til Oslo i dag. Planen var å komme meg tilbake igjen til Drammen for å dra på Gulskogen med Kamilla. Ettersom de nå så smått begynner å åpne butikkene igjen, ikke på grunn av Covid-19, men på grunnav grunnmur skadene som dukket opp for et par år side, var det noen av butikkene som skulle åpne i nye lokaler. Og en av de butikkene er favoritten min om dagen, Kid. Med store åpningstilbud måtte jeg jo bare komme meg dit.

Så innover dro vi ganske tidlig. Måtte jo krabbe meg ut av sengen, rive meg løs fra pustemaskinen jeg bruker om natten, få i meg medisinene og litt mat. Vel inne i Oslo tuslet jeg rundt i rolig tempo på grunn av benet i enden av Karl Johans gate ved Oslo S. Elsker å rusle rundt i Oslo. Selv om jeg har bodd i Drammensiden 2006 og Sande siden 2017, vil jeg ALLTID være ei Oslojente. Som klichéen sier, “man kan ta jenta ut av Oslo, men aldri Oslo ut av jenta. Kom ikke så veldig langt før jeh tuslet rett inn i en annen godbutikk, Panduro Hobby.

Kommer meg aldri ut derfra uten å bruke noen kroner og i dag fikk jeg brent litt, så bestemte meg kjapt for at jeg skulle droppe Kid. Etter Panduro satt jeg meg i solen på Jernbanetorget. Det var nærmere 30°c og det var så deilig å sitte på en benk under skyggen av et tre og vente. Tok noen bilder og det var så fint med Prideflagget vaiende overalt.

Møtte på en tidligere bekjent fra ungdomsskolen på vei til bilen. Han jobber som stand-up komiker og kunne fortelle at de førstnå hadde begynt å åpne opp litt på Latter. Jeg har enda ikke vært på Latter og sett et show. Så utrolig tragisk for jeg elsker jo stand-up. Har jo alltid hatt en liten srøm om å være stand-up komiker, men tørr vel aldri det.

Vel hjemme ble vi sittende ute i utestuen med viften på, radioen på og malesakene på bordet. Så deilig å sitte der ute i varmen og kose seg.

Håper dere alle nyter en super helg. I morgen skal jeg og Otto ha huset for oss selv. Skal prøveå få ryddet litt og malt litt mer.

HAPPY PRIDE

Vi snakkes da.

– Katie

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg