Jul, familie, glede og angst

Hey

Da var det blitt andre juledag. På julaften gikk jeg utskriving fra Drammen sykehus i julegave og jeg kunne reise hjem til julemiddag med min kjære, svigerfar, mamma, pappa og tante Bjørg. Jeg fikk streng beskjed om å ta kontakt om jeg ble dårligere.

Her sitter jeg og venter på å bli hentet. Rimelig klar for å komme meg hjem. Konklusjonen av alle prøvene mine var at blodtrykket mitt gikk litt i bergodahl bane, vanskelig med å kontrollere det i forhold til vanndrivende og hvor mye jeg kan drikke i løpet av en dag. De fant jo også væske rundt lungene mine og det gjør jo at pusten blir tyngre. Men hjem kom jeg…..

Fikk fine gaver og jeg blir utrolig takknemlig for å få være med de beste. Savner selvfølgelig familien som feirer andre steder. Min søster, Jerome og jentene er jo i Frankrike, min bror, svigerinne og de to små er i Oslo og hele den gode familien min i England. Savner de alle ♥️

Første juledag skjer det jo stort sett ingenting. Alt er stengt og alle er opptatt med sitt og sine. Det ble en deilig hjemmedag på sofaen med film.

Sover ikke så godt om natten. Våkner mye, vrir meg mye og våkner alltid litt småstressa og med sinnsyk hodepine. Men opp og hoppe til enda en koselig juleselskap hos familie på Vikersund.

Nå er vi hjemme igjen. Jeg merket at jeg ble litt svimmel og stressa ved kakebordet på Vikersund. Følte nesten at jeg ville stoppe på legevakta i Drammen for å sjekke blodtrykket på veien hjem. Men så dro tante Ruth frem et blodtrykks apparat. Så da den viste et blodtrykk som var “innafor” ble jeg litt roligere og vi dro hjem. Fastlegen mañana!

Håper dere alle har hatt en fantastisk julefeiring, koser dere masse nå i romjulen, så snakkes vi.

– Katie

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg