Kreftsjekk og sommeravslutning

Hey

Gått noen dager siden siste innlegg. Ikke for noen spesiell grunn, jeg har bare ikke orket å skrive. Men i kveld tenkte jeg å dele noen ord.

I dag var jeg på Drammen sykehus. For et par uker siden fikk jeg en innkallelse til sjekk på gynekologisk dagenhet. I 2015 fikk jeg påvist kreftceller i livmoren. Det ble oppdaget tidlig og iløpet av noen få uker var livmoren fjernet. Det ble funnet så tidlig at jeg slapp cellegift og stråling. Jeg var rett og slett griseheldig.

Man får sjekk hvert år i fem år, men fordi jeg nå er transplantert og imunsuprimert fikk jeg også komme 6 år etter og nå, 9 år etter. Ble veldig glad for timen i dag.

Det var samme legen som tok meg i mot som vekket meg den forferdelige natten for 9 år siden for å fortelle meg om kreften…. ikke den beste natten jeg har hatt, men det er forbi. Fortalte henne at Toivo var gått bort og hun spurte meg om jeg fortsatt orket å gjennomføre undersøkelsen. Hyggelig at hun spurte og selvfølgelig skulle jeg gjennomføre undersøkelsen. Heldigvis gikk det kjapt og greit for å sitte i den gynekolog stolen er jo ikke noe vi jenter syns er veldig stas. Hun kunne heldigvis fortelle meg at alt så veldig bra ut, jeg hadde ikke noe tegn til noe galt. Trodde egentlig ikke at det var noe galt, men kjenner jo at man er litt nervøs.

Etter timen kjørte jeg bort til Krogsveen og ba om en liten prat med verdens beste megler, Arild. Neste fredag er det overtakelse av huset vårt i Sande og jeg hadde noen spørsmål rundt det. Etterpå møtte jeg Kamilla på La Boulangerie, rett over veien for Krogsveen hvor jeg selvfølgelig kjøpte en mandel croissant….. sykt god!!

Kjørte ut til huset i Sande en siste gang før overtakelsen neste uke. Kastet siste rest av søppel og fylte bilen med det som skal på Vestlant torget i Juli.

I kveld var det sommeravslutning med sorg gruppen på Fransiskushjelpen på Energi i Oslo. Jeg husker første gangen jeg dro dit var jeg super skeptisk, men jeg har virkelig satt pris på den fine gjengen. Sett frem til møtene våre for de er fulle av forståelse og medfølelse.

Måtte ta bilde av denne boligblokken på Enerhaugen for det var virkelig happy pride i den blokka!!

Nå sløvings og med tanke på timen jeg var på i dag, jenter, sjekk deg…

– Katie

http://www.organdonasjon.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg