La Boulangerie, nye briller og privat visning – og sorg

Hey

Var i Sande igjen i går. Huset ble lagt ut på finn.no søndag for fem dager siden og på mandag ringte megler for å høre om jeg hadde mulighet til å møte ei dame til privat visning torsdag. Selvfølgelig kunne jeg det. Så i går hadde jeg avtale med ei jeg har vært på hjerte rehabilitering med for mange år siden. Vi møttes på La Boulangerie i Drammen. Det er stedet for de desidert beste mandel croissantene. Dessverre var de i ovnen da vi kom inn så det ble en digg pistasj bakkelse i stedet. …mmmmm

Jeg var inne hos Krogsveen før La Boulangerie og hentet noen prospekter og et skilt til å henge på husveggen. Mens jeg ventet på Anita satt jeg og leste gjennom og forberedte meg på visningen jeg skulle ha senere på ettermiddagen. Anita og jeg skravlet og lo om det meste. Fant ut at det var 12 år siden vi var på Feiring klinikken på hjerte rehabilitering sammen. Det blir i 2012, så etter at jeg hadde den hjertesvikten som nesten tok livet av meg. Måtte sette inn en ny hjerteklaff via lysken i håp om at det ville tette lekkasjene jeg hadde i og rundt hjertet. Skumle dager!! Husker hvor redd jeg var da de sa det var siste sjans. Heldigvis fungerte det perfekt og det kjøpte meg tid før en transplantasjon som jeg allerede da visste ville bli en realitet. Vi snakket om hussalg og hvordan livet blir videre for meg.

Etter en veldig hyggelig kaffe og skravlings dro bort til Åssiden i Drammen for å levere en flytte eske og en guitar som tilhører min svigerfar. Er han fortsatt min svigerfar når mannen min nå er død? Eller blir det tidligere svigerfar? Who knows…..who cares!

Klokken 14:45 hadde jeg time på Specsavers for å hente nye briller. Fant ut at “Nille-brillene” mine har gjort jobben sin og det var på tide å bli voksen og ta ny øyeundersøkelse og få meg ordentlige briller. Etter mye tull hvor damen på Specsaver forvekslet mine briller med en herremanns fikk jeg tilslutt brillene jeg skulle ha. Syns liksom ikke brillene hun viste meg de jeg hadde prøvd for noen uker siden.

 

Da jeg var ferdig på Gulskogen var det rett ut til Sande. Hadde kjøpt med meg noen tulipaner til en vase og en liten påskelilje i gul potte skjuler til kjøkkenbenken. Ble ganske så fint. Hild Frøya kom bort og hjalp meg med skiltet, men ettersom jeg hadde klart å pakke ned stifte pistolen måtte vi bare sette den opp etter husveggen. Vi lirket den bak varmepumpe huset. Etter visningen, som jeg selv syns gikk fint, tok jeg hus skiltet inn og sendte melding til megleren om at han måtte sette det opp ordentlig. Så egentlig bare teit ut da jeg satt det opp.

På kjøreturen hjem satt jeg på høy musikk og sang hele veien. Tårer rennende ned kinnene mine. Så kommer Benson Boone på radioen og synger teksten

“I’m still holdin’ on to everything that’s dead and goneI don’t wanna say goodbye, ’cause this one means foreverAnd now you’re in the stars and six-feet’s never felt so farHere I am alone between the heavens and the embers”

Det er greit at de aller fleste låter har fått en ny mening etter at Toivo døde i fjor, men dette satt ekstra. For det er jo sant. Håper hussalg kanskje kan hjelpe meg enda litt videre. Sjekk gjerne finn annonsen:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=343473865

I kveld kommer Marcus og samboeren, Helen, på Sushi. Blir bra!! Nå bare kos med Otto siden dagen i dag har vært litt kjipere igjen.

Håper dere alle har en bra helg.

– Katie

http://www.organdonasjon.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg